UTFaculteitenBMSNieuwsDigitale tour door het TechMed Centre en health labs op de UT
Fotografie: Eric Brinkhorst

Digitale tour door het TechMed Centre en health labs op de UT

Stap binen in de boeiende wereld van onderwijs, innovatie en onderzoek met onze vernieuwde en uitgebreide digitale tour door het TechMed Centre van de Universiteit Twente en de bijbehorende laboratoria op de campus! Waarom is het zo fascinerend om deze Health labs en het TechMed Centre te bezoeken? Hier ontdek je welke bijdrage de diverse laboratoria en ruimtes leveren aan het verbeteren van de gezondheidszorg. Grenzen worden hier verlegd en toekomstige technologieën worden ontwikkeld om dit te bewerkstelligen.

Breng nu ook een online bezoek aan de volgende Labs verbonden aan het TechMed Centre:

• In het BMS Lab kun je jezelf onderdompelen in een scala aan fysiologische sensor systemen, van GSR tot EEG, en deelnemen aan baanbrekende onderzoeken in de Situation room, het Serious Gaming Lab, het XR lab en de Experivan.
  • Bij het BioImaging Centre ontdek je de verbluffende wereld van geavanceerde lichtmicroscopie, waar state-of-the-art commerciële microscopen en innovatief onderzoek samenkomen.
  • Het RAM Lab biedt een blik in de toekomst van robotica en mechatronica, met een scala aan robotopstellingen voor diverse toepassingen, van basisconfiguraties tot humanoïde wandelrobots.
  • In het Rapid Prototyping Lab wordt snelheid gecombineerd met kwaliteit, waardoor onderzoekers en studenten de kans krijgen om hoogwaardige prototypes te creëren tegen betaalbare prijzen en met snelle levertijden.
  • Stap binnen in het Surgical Robotics Lab en zie hoe technologie wordt ingezet om complexe chirurgische ingrepen te verbeteren, met een team van ingenieurs, clinici en industriële partners die samenwerken aan baanbrekende oplossingen.
  • Ontdek in het Wearable Robotics Lab de kracht van draagbare robots, van exoskeletten tot bionische prothesen, waar onderzoekers en partners samenwerken aan het vormgeven van de toekomst van de menselijke mobiliteit.

Uiteraard kan je het TechMed Centre zelf ook digitaal en virtueel blijven bezoeken. Betreed het simulatiecentrum met de operatiekamers, de intensive care ruimtes, de medische beeldvormingslabs en het fotoakoestiek lab. Neem ook vooral een kijkje in het eHealth-House en in alle onderwijsruimtes.

Klaar om de toekomst van gezondheidstechnologie te verkennen? Duik in onze digitale tour en laat je inspireren door innovatie en vooruitgang op het TechMed Centre en de UT-campus!

Volg de digitale rondleiding door het TechMed Centre en de Health Labs
Volg de tour!
drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)