UTFaculteitenBMSNieuwsUNESCO-nominatie voor duurzaamheidstraining ICREP

UNESCO-nominatie voor duurzaamheidstraining ICREP

Het onderwijsprogramma Designing Green Climate Fund Projects (ICREP) is genomineerd voor de UNESCO-Japan Prijs voor onderwijs in duurzame ontwikkeling. De training, die wordt gehouden door de vakgroep Governance and Technology for Sustainability, is gericht op professionals bij private en publieke organisaties op het gebied van toegang tot schone energie, milieu en klimaatverandering.

De UNESCO Japan Prijs voor duurzame ontwikkeling is een erkenning voor initiatieven van particulieren, bedrijven en kennisinstellingen. Ieder jaar wordt de prijs uitgereikt aan drie initiatieven. De geldprijs van 50.000 dollar per prijswinnaar wordt gefinancierd door de Japanse overheid.

ICREP

Met ICREP biedt de Universiteit Twente deelnemers van over de hele wereld de mogelijkheid zich te ontwikkelen in het opzetten van duurzame initiatieven, in het bijzonder in ontwikkelingslanden. Een groot deel van de course wordt online gevolgd, met een afsluitende twee weken durend programma op de campus van de UT. Het onderwijsprogramma gaat in op beleidsvraagstukken op het gebied van klimaatverandering en duurzame energie, mogelijkheden om initiatieven te financieren en het doen van onderzoek naar haalbaarheid en maatschappelijke effecten van nieuwe initiatieven.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)