Registratie

Seminar Maatschappelijke meerwaarde van Zorginnovaties

Hoe meten we de maatschappelijke impact van zorginnovaties?

In deze seminar van 90 minuten neemt Stephanie Jansen-Kosterink van Roessingh Research and Development je mee in dit thema gebaseerd op de SROI-methodiek, oftewel Social Return On Investment. Door beperkte middelen en capaciteit in de gezondheidszorg wordt het meten van impact cruciaal. De SROI-methode is ideaal voor duurzame implementatie van zorginnovaties.

De evidence-based SROI-methode demonstreert de sociale impact van een zorginnovatie door deze in economische en sociale termen te begrijpen, sturen en communiceren. Dit gebeurt via een impactkaart, opgesteld in samenwerking met belanghebbenden, gevolgd door vijf verdere stappen om de SROI-ratio te berekenen. Deze introductie is geschikt voor iedereen die werkt aan innovatie in de zorg, zowel aan de (technologische ontwikkeling) als aan de implementatie in de praktijk. Naast het kennismaken met de SROI-methode biedt deze seminar ook een mooie kans om in contact te komen met andere partijen die interesse hebben in dit onderwerp.

Datum: donderdag 23 mei 2024
Tijdstip: 15:30-17:00 uur (incl aansluitende netwerkborrel)
Locatie: TechMed TL 1133
Spreker: Stephanie Jansen-Kosterink (Roessingh Research & Development)
*De voertaal van deze seminar is in het Nederlands.

Meld u hieronder gratis aan.

Hoewel dit een gratis evenement is, dient u er rekening mee houden dat registratie voor dit evenement niet vrijblijvend is. Wij rekenen op uw deelname. Als u niet aanwezig kunt zijn bij het evenement waarvoor u zich al heeft ingeschreven, vragen we u vriendelijk om ons dit te laten weten. Stuur een e-mail uiterlijk 48 uur van tevoren naar ecmc@utwente.nl

REGELGEVING GEGEVENS & AFBEELDINGEN

Als deelnemer aan het evenement moet u persoonlijke gegevens invullen. Met deze gegevens kunnen we u informeren over de praktische aspecten van het evenement. We gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en zullen uw gegevens niet gebruiken om u te informeren over andere activiteiten, tenzij u aangeeft dat u hiermee akkoord gaat.

Houd er rekening mee dat al het verkregen beeldmateriaal (foto's/video's) tijdens het evenement door de organisatie kan worden gepubliceerd als verslag van het evenement (niet voor promotionele doeleinden). Als u liever niet zichtbaar in beeld bent, dan is het aan te raden om in het midden of achterin het publiek plaats te nemen, waar u niet (goed) in beeld bent. Als er een close-up foto van u wordt gemaakt, kunt u de fotograaf ter plekke vragen deze zelf te verwijderen of u kunt contact opnemen met de organisator van het evenement om dit met de fotograaf op te lossen.