Invloed van corona op sollicitatieproces

Zie Alle vacatures

Marketingcommunicatiemedewerker PLD/Leven Lang Leren

Functieomschrijving

De dienst Marketing & Communicatie bestaat uit vier afdelingen; Marketing, Communicatie, Medialab en het Alumni & Development Office. Vanuit een integrale aanpak werkt M&C aan de versterking van de reputatie en instroom via effectieve werving en het creëren van ambassadeurs.  
Om verder te bouwen aan onze marketingstrategie, zijn wij op zoek naar een:

Marketingcommunicatiemedewerker PLD/Leven Lang Leren.
De uitdaging
"De Universiteit Twente is de ultieme people-first technische universiteit. We brengen de samenleving in stelling met duurzame oplossingen”. Onze missie weerspiegelt onze identiteit: we kiezen ervoor de mens centraal te stellen. Als marketingcommunicatiemedewerker draag je bij aan deze missie van Universiteit Twente. Je richt je voornamelijk op de werving en instroom van professionals voor part-time master programma’s van de Universiteit. 
Wie zijn wij?
De Universiteit Twente is de plek waar talent zich het best ontplooit. Onze studenten en medewerkers staan centraal. Zij zorgen samen voor baanbrekend onderzoek, relevante innovatie en inspirerend onderwijs. De dienst Marketing & Communicatie (MC) helpt de Universiteit Twente haar strategiscAls marketeer voor de professionele doelgroep vorm je samen met 1 collega het M&C-team van PLD en ontwikkel je een integraal marketingcommunicatieplan.  Jouw kerntaken zijn primair gericht op de werving van professionals voor de twee parttime-masters in de zakelijke markt, als ook voor nieuwe initiatieven van andere faculteiten. Jij bent primair verantwoordelijk voor het werven van kwalitatieve leads en het (helpen) geven van goede opvolging via een data-driven en customer journey gerichte aanpak. Als go-getter werk je veel met online media en help je bij de professionele inzet van CRM. Vanuit inhoudelijke expertise en met de nodige creativiteit voorzie je het opleidingsmanagement van input en lever je een bijdrage aan de ambities van de faculteit. Vanuit jouw focus op de specifieke doelgroep werk je nauw samen met de programmamanagers en andere interne betrokkenen.

Zo ga je aan de slag met:

  • In kaart brengen van de customer journey en van daaruit opstellen, coördineren en uitvoeren van een (online) marketingplan (in samenwerking met externe en interne online specialisten);
  • Ondersteunen en faciliteren van passende follow-up, in samenwerking met de salesmedewerker.
  • Content creëren , coördineren en beheren gericht op de zakelijke markt ten behoeve van diverse media waaronder online nieuwsbrieven, website en brochures;
  • Inzetten en sturen op gebruik van social media gericht op diverse sectoren in de publieke en private markt;
  • Het ontwikkelen van een marketing- en projectplan voor events.   
  • Zorgen voor een goede verbinding tussen faculteit en M&C en weet wederzijdse input te vertalen naar een passend plan e/o actie.
  • Evaluaties t.b.v. de accountability van activiteiten, je verzamelt en rapporteert marktinformatie.

Profiel

  • Wij zoeken een proactieve, slimme aanpakker met een doelgroepgerichte, data-driven mindset.
  • Je hebt  een afgeronde, relevante HBO of WO-opleiding en minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
  • Je beschikt over kennis en ervaring in B2B marktbewerking. Ervaring met de doelgroep professionals is een pré.
  • Je weet SEA/SEO gericht in te zetten. Ervaring met Microsoft Dynamics is een pré. 
  • Je bent gedreven, resultaatgericht, hebt commercieel inzicht en ziet kansen in de markt waar je snel op weet in te spelen.
  • Je bent een daadkrachtig gesprekspartner voor het opleidingsmanagement en M&C-collega’s.
  • Je hebt een creatieve inbreng in strategieontwikkeling en weet dit te vertalen naar een concreet marketingplan en haalt energie uit het zelfstandig realiseren hiervan.
  • Je communicatieve en sociale vaardigheden zijn vanzelfsprekend goed. Je beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt collega’s en interne opdrachtgevers enthousiasmeren en vanuit inhoudelijke expertise enthousiasmeren voor nieuwe ideeën.
  • Je herkent jezelf in de kernwaarden van de Universiteit en de M&C way of working met organisatiesensitiviteit en verbindend vermogen als twee belangrijke competenties. 

Ons aanbod

Wij bieden je een uitdagende functie voor de periode van een jaar met uitzicht op verlenging en een omgeving waarin veel aandacht is voor ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden. Je bruto salaris is minimaal € 2.920,- en maximaal € 4.012,- o.b.v. een fulltime dienstverband volgens de CAO Nederlandse Universiteiten en is gebaseerd op UFO-profiel communicatiemedewerker 1/communicatieadviseur 3.

Daarnaast biedt de Universiteit Twente een uitstekend pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden

Informatie en aanmelding

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met drs. Irene van der Ploeg, hoofd Marketing, via 053 489 2212 of i.vanderploeg-heesbeen@utwente.nl. Je sollicitatie, voorzien van een actueel CV, kun je tot uiterlijk 30 november 2020 insturen via onderstaande link. Voor een eventueel sollicitatiegesprek kan ter voorbereiding een case toegestuurd worden. 

Kijk voor meer informatie over de opleidingen en de faculteit BMS: www.utwente.nl/bms en www.utwente.nl/pld

Ter versterking van de professionaliteit van en teamvorming binnen M&C wordt actief gekeken naar competenties. Een NBI-vragenlijst en een referentiecheck zijn daarom vaste onderdelen van de procedure als vervolg op een eventueel sollicitatiegesprek.  

Over de afdeling

De Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences (BMS) heeft als doel een sleutelrol te spelen in het begrijpen, gezamenlijk ontwikkelen en analyseren van innovaties in de samenleving. Technologische ontwikkelingen zijn de motor van innovatie. Aan de hand van social engineering integreren wij deze technologische ontwikkelingen in de samenleving - zowel op publiek als particulier niveau, waarbij we het gedrag en de behoeften van mensen scherp in het oog houden. Om dit te kunnen doen, heeft BMS hoogwaardige kennis in huis van de vakgebieden psychologie, bedrijfskunde, bestuurskunde, communicatiewetenschap, filosofie en onderwijskunde. Al deze kennis staat in het teken van het aangaan en oplossen van maatschappelijke uitdagingen.
Met de masters Public Management & Risico Management speelt BMS een verbindende rol bij de koppeling van kennisgebieden van de UT aan de kennisbehoefte in organisaties. Daarmee initieert en ontwikkelt de faculteit duurzame relaties tussen (onderdelen van) de UT en externe organisaties op het snijvlak van ‘High Tech Human Touch’. Deelnemers aan de opleidingen worden uitgedaagd om over de grenzen van hun vakgebied heen te kijken, dwarsverbanden met andere disciplines te leggen en ontwerpgericht te denken en te werken.. De programma's zijn interessante ontmoetingen tussen hoogleraren, docenten, experts van andere universiteiten en specialisten uit de praktijk. De programma's variëren van korte modules tot volledige graadverlenende opleidingen.

Over de organisatie

Universiteit Twente (UT)

Universiteit Twente (UT) is het nieuwe decennium ingegaan met een ambitieuze, nieuwe visie, missie en strategie. Als ‘de ultieme people-first technische universiteit' breiden we onze High Tech Human Touch-filosofie en de unieke rol die deze ons in de samenleving toekent snel uit. Alles wat we doen is gericht op maximale impact op mens, samenleving en verbindingen door duurzaam gebruik van wetenschap en technologie. Met onze open, inclusieve en ondernemende houding willen wij bijdragen aan de ontwikkeling van een eerlijke, digitale en duurzame samenleving. Deze houding doordesemt alles wat we doen en is aanwezig in alle afdelingen en faculteiten van de UT. Voortbouwend op onze rijke traditie in het samenvoegen van technische en sociale wetenschappen, richten we ons op vijf onderscheidende onderzoeksdomeinen: Gepersonaliseerde ‘healthtech'; Intelligente productiesystemen; Slimme materialen; De digitale samenleving; en Een weerbare, veerkrachtige wereld.

Als werkgever biedt Universiteit Twente werk dat ertoe doet. Wij rusten je toe om nieuwe mogelijkheden te creëren voor jezelf en voor onze samenleving. Je wordt bij ons deel van een toonaangevende technische universiteit met toenemende, positieve maatschappelijke impact. We bieden een open, inclusieve en ondernemende sfeer, waarin we je stimuleren om gezonde keuzes te maken, bijvoorbeeld via onze flexibele, aanpasbare arbeidsvoorwaarden.

Marketingcommunicatiemedewerker PLD/Leven Lang Leren
Klik hier om te solliciteren