Invloed van corona op sollicitatieproces

Zie Alle vacatures

Ervaren onderwijskundig adviseur

Functieomschrijving

Wil jij bijdragen aan de voortdurende verbetering van het UT-onderwijs? Wil je jouw onderwijskundige expertise inzetten bij het adviseren van docenten en opleidingsdirecteuren, en in diverse onderwijskundige projecten? Wil jij werken aan de vernieuwing van en een bijdrage leveren aan onderzoek naar slimmere manieren van academische onderwijs? Wil je medevormgeven aan verregaande digitalisering? Wil jij werken in een dynamische omgeving, waar veel ruimte is voor verdere ontplooiing? Reageer dan!

Voor een groot deel van je aanstelling word je gedetacheerd naar de faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Sciences (EEMCS). Een ander deel van je aanstelling lever je een bijdrage aan de vernieuwing van onderwijs in de eenheid Technology Enhanced Learning & Learning (TELT).

Je belangrijkste activiteiten zijn

  • Je ondersteunt docenten bij het behalen van de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs) door het voeren van intake-gesprekken, lesobservaties, organiseren van themabijeenkomsten, houdt individuele feedback gesprekken en coacht docenten gedurende het BKO proces. Je kan goed schakelen tussen begeleiden op inhoud en proces.
  • Je beoordeelt docentportfolio’s en houdt beoordelingsgesprekken in het kader van de Basis Kwalificatie Onderwijs.
  • Je adviseert en ondersteunt opleidingen bij de verbetering van het onderwijs.
  • Je begeleidt en ondersteunt individuele docenten en teams van docenten bij het oplossen van onderwijskundige vraagstukken. Je ondersteunt opleidingen bij het innoveren van hun onderwijs en de kwaliteitszorg daarvan.
  • Je verzorgt incidenteel trainingen voor bijv. studentassistenten die helpen bij het uitvoeren van onderwijs of bij het evalueren van het onderwijs.
  • Je adviseert en ondersteunt onderwijskundig in het initiëren en vormgeven van pilots/projecten op het domein van innovatie in het onderwijs m.b.v. ICT:
  • adviseren en ondersteunen van docenten bij (her)ontwerpen, uitwerken en implementeren van (nieuwe) curricula en onderwijsonderdelen, met optimale inzet van technologie, ten behoeve van het leren van studenten;
  • mede organiseren en uitvoeren van bestaande en nieuw te ontwikkelen professionaliseringsactiviteiten voor docenten en tutoren, met name op het domein van ICT in het Onderwijs;
  • d.m.v. kleinschalig onderzoek in beeld brengen van de effectiviteit van de ontwikkelde en/of geïmplementeerde ICT ten behoeve van het creëren van een kennisbasis

Profiel

Als ervaren adviseur /onderzoeker speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van het academische onderwijs en weet je de brug te slaan tussen onderwijsambitie van de universiteit, professionalisering van docenten en de vakinhoudelijke ontwikkeling. Je hebt een duidelijke visie op onderwijs vernieuwing. Je bent analytisch, procesgericht en inventief. Daarnaast heb je een resultaatgerichte en klantgerichte houding en vind je het leuk om in en met een team te werken.

  • Je beschikt over academisch denk- en werkniveau, (bijvoorbeeld gedragswetenschappen, onderwijskunde is een pre) en aantoonbare ervaring met het geven van advies in het Hoger Onderwijs.
  • Je kunt tegelijkertijd omgaan met verschillende activiteiten en projecten, zowel individueel als in teams.
  • Je weet visie en theorie te vertalen naar praktische oplossingen en bent bereid te helpen bij de implementatie daarvan.
  • Je hebt tenminste affiniteit met digitalisering in het hoger/universitair onderwijs - ervaring is een pré.
  • Heeft ervaring met de uitdagingen die de invoering van onderwijsvernieuwing, en met name projectonderwijs, met zich meebrengen.
  • Is in staat gebleken om de vele ontwikkelingen rond ICT in Onderwijs te kunnen duiden, hierin de juiste adviezen te geven en tot uitvoering te (laten) brengen.
  • Is, vanuit een projectmatige grondhouding, flexibel inzetbaar en in staat aan meerdere activiteiten en projecten parallel te werken, zowel individueel als binnen een team, en werkt vanuit een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je bent enthousiast en inspirerend, flexibel en kunt goed samenwerken met zowel docenten, opleidingsdirecteuren als met CELT/TELT collega’s.
  • Je hebt uitstekende advies- en communicatieve vaardigheden, zowel in het Engels als in het Nederlands

Ons aanbod

Het betreft een full-time functie voor 38 uren per week, in eerste instantie voor de periode van 2 jaar.

Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.127,- bruto per maand (schaal 11). 
De UT biedt een inspirerende, uitdagende, flexibele en duurzame omgeving om in te werken. Daarnaast wordt een uitstekend pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden geboden, zoals een dertiende maand. Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden, een breed pakket aan interne opleidingsmogelijkheden en de mogelijkheid om thuis te werken.

Informatie en aanmelding

Voor informatie over deze vacature kan contact opgenomen worden met drs. Ing. F.J. Oukes, Interim Afdelingshoofd CELT via telefoonnummer 06 29 576 884

Opvragen van referenties en/of een assessment en een screening kunnen onderdeel uitmaken van de procedure.

Belangstelling voor deze functie kun je tot en met 24 januari 2021 kenbaar maken door je sollicitatiebrief, voorzien van een actueel CV, te sturen via onderstaande link naar het sollicitatieformulier.

Over de afdeling

Het Centre for Educational Support (CES) verzorgt alle opleiding ondersteunende activiteiten van de Universiteit Twente. Deze activiteiten omvatten onder andere studiebegeleiding en -voorlichting, registratie van diploma’s, studievoortgang en roostering. Voor alle aandachtsgebieden geldt dat steeds verbindingen worden gezocht binnen en buiten de universiteit. Het Centre of Expertise in Learning and Teaching (CELT) is een integraal onderdeel van CES en werkt waar mogelijk nauw samen met de andere afdelingen van CES. 

Het Centre of Expertise in Learning and Teaching (CELT) levert onderwijs, accreditatie en ontwikkeling programma’s voor een brede doelgroep die in het onderwijs werkzaam is. Daarnaast stimuleert CELT het professionaliseren en vernieuwen van het onderwijs (bachelor/master en life long learning) in samenwerking met faculteiten en opleidingen. CELT werk samen met het Centre for Engineering Education (CEE) aan onderwijskundig onderzoek en adviseert de beleidsdirectie van Strategy & Policy (S&P). 

Technology Enhanced Learning & Teaching (TELT) is een multidisciplinair team die gericht is op innovatie van het onderwijs waarbij ICT een belangrijk onderdeel is.

Over de organisatie

Centre for Educational Support

Het Centre for Educational Support (CES) van Universiteit Twente ondersteunt en begeleidt studenten en onderwijsmedewerkers door middel van een uitgebreid aanbod van diensten. We zijn verantwoordelijk voor de studentenadministratie en we geven ondersteuning tijdens de studie en loopbaanadvies voor na het afstuderen. Ook bieden we taalcursussen, functioneel beheer, studiebeursinformatie, roosters en curriculumontwikkeling. Als een lerende gemeenschap en een onderdeel van een ‘people-first' technische universiteit, zorgen wij dat het dienstenpakket dat we bieden een afspiegeling is van onze focus op diversiteit, inclusiviteit, persoonlijke groei en talentontwikkeling – en natuurlijk op de individuele behoeften van UT-studenten en -medewerkers in een internationale context.

Als werkgever biedt het CES werk dat ertoe doet. Wij rusten je toe om nieuwe mogelijkheden te creëren voor jezelf en voor onze samenleving. Je wordt bij ons deel van een toonaangevende technische universiteit met toenemende, positieve maatschappelijke impact. We bieden een open en ondernemende sfeer, waarin we je stimuleren om gezonde keuzes te maken, bijvoorbeeld via onze flexibele, aanpasbare arbeidsvoorwaarden.

Universiteit Twente (UT)

Universiteit Twente (UT) is het nieuwe decennium ingegaan met een ambitieuze, nieuwe visie, missie en strategie. Als ‘de ultieme people-first technische universiteit' breiden we onze High Tech Human Touch-filosofie en de unieke rol die deze ons in de samenleving toekent snel uit. Alles wat we doen is gericht op maximale impact op mens, samenleving en verbindingen door duurzaam gebruik van wetenschap en technologie. Met onze open, inclusieve en ondernemende houding willen wij bijdragen aan de ontwikkeling van een eerlijke, digitale en duurzame samenleving. Deze houding doordesemt alles wat we doen en is aanwezig in alle afdelingen en faculteiten van de UT. Voortbouwend op onze rijke traditie in het samenvoegen van technische en sociale wetenschappen, richten we ons op vijf onderscheidende onderzoeksdomeinen: Gepersonaliseerde ‘healthtech'; Intelligente productiesystemen; Slimme materialen; De digitale samenleving; en Een weerbare, veerkrachtige wereld.

Als werkgever biedt Universiteit Twente werk dat ertoe doet. Wij rusten je toe om nieuwe mogelijkheden te creëren voor jezelf en voor onze samenleving. Je wordt bij ons deel van een toonaangevende technische universiteit met toenemende, positieve maatschappelijke impact. We bieden een open, inclusieve en ondernemende sfeer, waarin we je stimuleren om gezonde keuzes te maken, bijvoorbeeld via onze flexibele, aanpasbare arbeidsvoorwaarden.

Ervaren onderwijskundig adviseur
Klik hier om te solliciteren