Invloed van corona op sollicitatieproces

Zie Alle vacatures

Digital marcom strateeg

Functieomschrijving

Ben jij de ondernemende, verbindende vernieuwer die marketing en communicatie nóg een stap verder helpt? Zie jij in jezelf de digital strateeg die doelen, data, customer journeys en nieuwe mogelijkheden vertaalt naar zinvolle ontwikkelingen en optimalisaties? Gevraagd én ongevraagd vernieuwen en optimaliseren: jij ziet kansen en ziet het als jouw verantwoordelijkheid hierin het voortouw te nemen. En dat in een team van hardwerkende, enthousiaste collega’s voor een universiteit met maatschappelijke impact. Klinkt dat als muziek in jouw oren? Reageer dan op deze functie van: 

Digital marcom strateeg 

De uitdaging
"De Universiteit Twente is de ultieme people-first technische universiteit. We brengen de samenleving in stelling met duurzame oplossingen”. Deze missie weerspiegelt onze identiteit: we kiezen ervoor de mens centraal te stellen. We bieden duurzame oplossingen, die bijdragen aan de maatschappij.

Jouw hart gaat sneller kloppen van de uitdaging om het marketing- en communicatielandschap verder te ontwikkelen om zo die betekenisvolle oplossingen te kunnen laten zien. Als digital native ken jij als geen ander de nieuwe mogelijkheden die kunnen bijdragen. Niet vernieuwen om het vernieuwen, maar vernieuwen met de doelen van onze universiteit en marketing en communicatie in ons achterhoofd.

Jouw taken
Van kleine optimalisaties tot compleet nieuwe oplossingen, tooling en frameworks: je bent continu bezig met de (door)ontwikkeling van ons marcomlandschap. Soms in kleine, eerste stappen, soms in grote projecten met veel stakeholders en systemen. Jij vervult afwisselend de rol van projectmanager, digital expert en adviseur. Je hebt nauwe samenwerking met onder andere interne opdrachtgevers, communicatieadviseurs, online adviseurs en -marketeers, projectmanagers, contentspecialisten, CRM-specialisten, functioneel beheerders, ICT-experts en leveranciers, enzovoorts, enzovoorts. Van innovator tot laggard, jij weet ze bij elkaar te brengen. Je weegt samen af welke oplossingen passen bij de doelen, welke expertises je daarbij nodig hebt en hoe je daar komt binnen de gevraagde tijd en budget. Je weet omvangrijke, complexe vraagstukken terug te brengen naar duidelijke (de)briefings, overzichtelijke stappen en uiteraard uiteindelijk een uitstekend resultaat. 

Voorbeelden van waar we aan werken zijn: te personaliseren studyguides met content vanuit verschillende bronsystemen, herontwerp van evenementen en voorlichtingsactiviteiten met bijbehorend platform, ontwikkeling van nieuwe contentplatforms en herstructurering van content met nog meer oog voor customer journeys en nog veel meer.

Profiel

Wat neem je mee?

Complexe vraagstukken met uiteenlopende doelgroepen en stakeholders in een groot en divers marcomlandschap: dat geeft jou energie. Je hebt ruime (digital) ervaring (ten minste 7 jaar) met zowel marketing als communicatie en projectmanagement. Je signaleert en verzilvert kansen, bent oplossingsgericht en gaat een uitdaging graag aan. Vanzelfsprekend werk je graag samen, ben je sensitief en communicatief sterk. 

Verder kun je altijd terugvallen op jouw:

  • Relevante opleiding en werkervaring op het gebied van marketing en communicatie
  • Analytische denkvermogen
  • Pragmatische, gestructureerde aanpak
  • Affiniteit met hoger onderwijs en technologie
  • Nieuwsgierigheid en betrokkenheid
  • Zelfkritische en lerende houding: je wil je blijven ontwikkelen en kent je krachten en ontwikkelpunten

Ons aanbod

Wat krijg je terug?

Je komt in een team van hardwerkende, gedreven en betrokken collega’s, waar we elkaar uitdagen én verder helpen. De cultuur kenmerkt zich door sterke samenwerkingen, openheid, korte lijnen en inclusiviteit. We hechten waarde aan kwaliteit, vinden het belangrijk dat we oog hebben voor nieuwe ontwikkelingen en blijven leren, ook van elkaar. 

Wij bieden je een afwisselende en uitdagende functie voor de periode van een jaar met uitzicht op verlenging en een omgeving waarin veel aandacht is voor ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden. Je bruto salaris is minimaal € 2.790,- en maximaal € 4.402,- o.b.v. een fulltime dienstverband volgens de cao Nederlandse Universiteiten en is gebaseerd op UFO-profiel communicatieadviseur 3.

Informatie en aanmelding

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Elisabeth Barmentloo, Manager Medialab, via e.barmentloo@utwente.nl of 06 51329659. We ontvangen je sollicitatiebrief en cv graag uiterlijk  tot 11 december 2020.   

Ter versterking van de professionaliteit van en teamvorming binnen Marketing en Communicatie van de Universiteit Twente wordt actief gekeken naar competenties. Een NBI-vragenlijst en een referentiecheck zijn daarom vaste onderdelen van de procedure als vervolg op een eventueel sollicitatiegesprek.  

Over de afdeling

Wie zijn wij?

De Universiteit Twente is de plek waar talent zich het best ontplooit. Onze studenten en medewerkers staan centraal. Zij zorgen samen voor baanbrekend onderzoek, relevante innovatie en inspirerend onderwijs. De dienst Marketing & Communicatie (MC) helpt de Universiteit Twente haar strategische visie voor het komende decennium, Shaping 2030, realiseren. Dat doen we door ons onderwijs, onderzoek en onze community een gezicht en zichtbaarheid te geven. MC bestaat, naast team Medialab waar deze vacature is, uit nog drie afdelingen: Marketing, Communicatie, Alumni & Development Office.

Over de organisatie

Universiteit Twente (UT)

Universiteit Twente (UT) is het nieuwe decennium ingegaan met een ambitieuze, nieuwe visie, missie en strategie. Als ‘de ultieme people-first technische universiteit' breiden we onze High Tech Human Touch-filosofie en de unieke rol die deze ons in de samenleving toekent snel uit. Alles wat we doen is gericht op maximale impact op mens, samenleving en verbindingen door duurzaam gebruik van wetenschap en technologie. Met onze open, inclusieve en ondernemende houding willen wij bijdragen aan de ontwikkeling van een eerlijke, digitale en duurzame samenleving. Deze houding doordesemt alles wat we doen en is aanwezig in alle afdelingen en faculteiten van de UT. Voortbouwend op onze rijke traditie in het samenvoegen van technische en sociale wetenschappen, richten we ons op vijf onderscheidende onderzoeksdomeinen: Gepersonaliseerde ‘healthtech'; Intelligente productiesystemen; Slimme materialen; De digitale samenleving; en Een weerbare, veerkrachtige wereld.

Als werkgever biedt Universiteit Twente werk dat ertoe doet. Wij rusten je toe om nieuwe mogelijkheden te creëren voor jezelf en voor onze samenleving. Je wordt bij ons deel van een toonaangevende technische universiteit met toenemende, positieve maatschappelijke impact. We bieden een open, inclusieve en ondernemende sfeer, waarin we je stimuleren om gezonde keuzes te maken, bijvoorbeeld via onze flexibele, aanpasbare arbeidsvoorwaarden.

Digital marcom strateeg
Klik hier om te solliciteren