Zie Alle vacatures

Communicatieadviseur/redacteur (0,6-1,0 fte)

Invloed van corona op sollicitatieproces

De dienst Marketing & Communicatie (M&C) bestaat uit vier teams: Communicatie, Marketing, Alumni & Development Office, en Medialab. Vanuit een integrale aanpak werkt M&C aan het realiseren van ambities van de Universiteit Twente. Onze doelen zijn de reputatie van de universiteit te versterken, ambassadeurs te creëren onder medewerkers, studenten en alumni en de instroom van studenten en onderzoeksprojecten- en gelden te helpen versterken. Vanuit deze rol ondersteunen we ook de faculteiten, instituten en diensten. De collega die we zoeken werkt in eerste instantie specifiek voor de faculteit ITC en daarnaast in het corporate communicatieteam maar dat kan in de toekomst ook wijzigen. In deze rol ben je een belangrijke schakel tussen de wetenschappers en het corporate contentteam waar je onderdeel van bent.

ITC is the University of Twente’s Faculty of Geo-Information Science and Earth Observation. Our mission is to develop capacity, particularly in less developed countries, and to utilize geospatial solutions to deal with national and global problems.
Our vision is that spatial solutions will play an increasingly important role in meeting many of mankind’s complex challenges (often wicked problems), such as climate change, population growth, and related claims for sufficient and secure food, water, energy, health, land and housing provision.
Therefore, our goal is to enhance our standing as an internationally recognized knowledge hub in the spatial domain, renowned for its collaborative educational and research activities, particularly in the global South. 

Functieomschrijving

  • Je bent voor de faculteit Geo Information Science and Earth Observation het eerste aanspreekpunt voor communicatievraagstukken, die je zelf oppakt of in nauwe samenwerking met je marketing- en communicatiecollega’s. Je focus ligt daarbij op de positionering van het ITC onderwijs en onderzoek; en strategische communicatie ter ondersteuning van de implementatie van de Shaping 2030 strategie.
  • Samen met je M&C collega’s adviseer je het facultair bestuur en wetenschappers, en zet je adviezen om in een marketing en communicatie jaarplan met planning en een ‘meetbare’ communicatieaanpak (content, middelen, events). Intern helpt je communicatie-inzet de samenwerking tussen facultair bestuur, de afdeling en de rest van de Universiteit te versterken. En vraagt de nieuwe huisvesting de komende jaren communicatieondersteuning.
  • Je helpt de wetenschappers in de faculteit met hun presentatie naar de buitenwereld. Dat kan een individueel advies zijn, mediatraining, een persbericht, online presence op websites, of een communicatie toolbox om projectaanvragen te ondersteunen.
  • Je schrijft aantrekkelijke, heldere verhalen voor verschillende doelgroepen: van persbericht tot social mediapost, van presentaties tot nieuwsberichten voor bijv. University College Twente, en verhalen voor ITC magazine. Je speelt daarbij doelgericht in op de motivatie en belangen van bijv. samenwerkingspartners, studiezoekers, alumni, werkveld, ministeries.
  • Outside-in en inside-out zie je communicatiekansen en -risico’s in (internationale) (vak)media en maatschappij om onze wetenschappelijke, maatschappelijke impact en beleidsrelevantie zichtbaar te maken. Je gaat actief aan de slag met generen van free publicity over ons onderwijs, onderzoek en capaciteitsopbouw projecten.

Profiel

  • Voor deze leuke functie zoeken wij een hands-on collega met een afgeronde hbo- of wo-opleiding op het gebied van communicatie en minimaal vijf jaar ervaring op het gebied van interne én externe communicatie.
  • Je hebt ervaring opgedaan als communicatieadviseur in een complexe (bij voorkeur internationale) organisatie en een goed gevoel voor (politieke) verhoudingen binnen grote organisaties. Je kunt snel en strategisch denken, en bent daarnaast actiegericht en voert graag uit wat je hebt bedacht.
  • Je bent van nature nieuwsgierig aangelegd en hebt affiniteit met ons onderzoek, onderwijs en projecten. Je kunt je passie voor en interesse in deze (complexe) onderwerpen duidelijk overbrengen met je heldere, bondige, actieve schrijfstijl voor zowel online als print.
  • Je bent een teamspeler en verbinder die in staat is te schakelen tussen de communicatiebelangen van de ITC gemeenschap en die van de UT als geheel. Je werkt gemakkelijk samen met wetenschappers om hun verhalen naar buiten te brengen en op een slimme manier in de samenleving te laten landen.
  • Je denkt outside-in, neemt initiatief, gaat doortastend en daadkrachtig te werk, hebt overzicht en kunt gemakkelijk schakelen en (her)prioriteren.
  • Je hebt een internationale mindset en beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk (C1 niveau) en hebt in beide talen een vlotte pen. Ook heb je goede kennis van het (sociale) medialandschap en ben je in staat om in beeld en video te denken.
  • Je herkent jezelf in de kernwaarden van de Universiteit en beschikt over voor M&C relevante competenties zoals organisatiesensitiviteit en eigenaarschap.


INFORMATIE EN SOLLICITATIE

Voor informatie over deze vacature kun je contact opnemen met drs. Ratna Toering, hoofd Communicatie, tel.nr. 053-489 2212. Je sollicitatie, voorzien van een actueel CV, kun je vóór 17 augustus 2020 sturen via onderstaande link

Screening kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Ons aanbod

Wij bieden je een uitdagende functie voor 24 - 38 uur per week in een dynamische werkomgeving, in eerste instantie voor de periode van een jaar. Je bruto salaris is max. € 4.402,- op basis van een fulltime dienstverband en conform schaal 10 van de cao Nederlandse Universiteiten. Een verlenging behoort tot de mogelijkheden.

De organisatie

Universiteit Twente: Universiteit Twente. Dat is menswetenschappen en technologie. High tech en human touch. Onderwijs en onderzoek die er toe doen. Nieuwe technologie als aanjager voor verandering, vernieuwing en vooruitgang in de samenleving. De Universiteit Twente is de enige campusuniversiteit in Nederland, verdeeld over vijf faculteiten verzorgen we ruim vijftig opleidingen. De Universiteit Twente heeft veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en talentvolle onderzoekers krijgen de ruimte voor baanbrekend wetenschappelijk onderzoek.

De dienst Marketing & Communicatie (M&C) bestaat uit vier teams: Communicatie, Marketing, Alumni & Development Office, en Medialab. Vanuit een integrale aanpak werkt M&C aan het realiseren van ambities van de Universiteit Twente. Onze doelen zijn de reputatie van de universiteit te versterken, ambassadeurs te creëren onder medewerkers, studenten en alumni en de instroom van studenten en onderzoeksprojecten- en gelden te helpen versterken. Vanuit deze rol ondersteunen we ook de faculteiten, instituten en diensten.
Communicatieadviseur/redacteur (0,6-1,0 fte)
Klik hier om te solliciteren