UTAlumni NetwerkNieuwsYAN cyber security webinar

YAN cyber security webinar Dit vonden jullie ervan!

‘Hoe heeft de overheid digitale veiligheid georganiseerd en welke rol speelt defensie daarbij?’ Dat was de vraag die professor-generaal Paul Ducheine beantwoordde tijdens het webinar ‘Defense Operations in Cyber Security’ georganiseerd door het Young Alumni Network op 30 april. Met maar liefst 80 jonge alumni in het publiek en veel achten, negens en zelfs tienen in de evaluatie achteraf, kijkt het YAN terug op een erg succesvol evenement!

Professor Ducheine is als militair jurist een expert op het gebied van cyber security. Vanuit zijn functies als bijzonder hoogleraar in Cyber Warfare aan de UvA en NLDA en als brigade-generaal bij de Militair Juridische Dienst van de Koninklijke Landmacht, wist hij dan ook uitgebreid antwoord te geven op de vragen die in de chat gesteld werden. Veel deelnemers waren lovend over de kennis en passie van de spreker, zo bleek uit reacties als “Het is mooi om eens zo'n inkijkje te krijgen vanuit het perspectief van een expert” en “Obviously a speaker with lots of knowledge”.

Ook over de inhoud van het webinar over cyber security, vooral in relatie tot defensie, werd veel positieve feedback gegeven. In de reacties klonk het: “Interessant inzicht gekregen hoe defensie tegen cyberspace aankijkt, was er anders niet direct mee in aanraking gekomen” en “Duidelijke boodschap. Interessante discussie die bij veel studenten en IT'ers niet leeft”. Daarnaast werden er ook suggesties en verbeterpunten gegeven, die de YAN mee kan nemen in de organisatie van toekomstige evenementen. Deelnemers bedankt voor jullie aanwezigheid bij het webinar! Een fijne zomer en hopelijk tot snel bij een YAN-activiteit!