HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenSubsidie goedgekeurd voor internationale samenwerking op het gebied van bioplastics

Graag willen we hierbij laten weten dat de subsidieaanvraag van Hubert Gojzewski, werkzaam op de afdeling Molecules and Materials, voor het VIS (Virtuele Internationale Samenwerkingsprojecten) project succesvol is goedgekeurd.

Dit VIS-project richt zich op het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een virtueel internationaal samenwerkingsproject met als thema "Bioplastics op universiteitscampussen: een Nederlands-Duits-Poolse vergelijking van percepties en praktijken." De betrokken opleidingen zijn:

• Chemical Engineering (Master)
  • Applied Physics (Master)
  • Sustainable Energy Technology (Master)
  • Advanced Technology (Bachelor)
  • Nanotechnology (Master)

Het project wordt van september 2024 tot en met 31 januari 2025 uitgevoerd in samenwerking met studenten van de Poznan University of Technology (Chemical Technology, Polen) en de University of Münster (Chemistry, Duitsland), onder leiding van Hubert Gojzewski.

Doel van het project

Het doel is dat 18 studenten samenwerken om de perceptie van bioplastics op universiteitscampussen in Nederland, Duitsland en Polen te onderzoeken, te vergelijken en te verbeteren. Studenten zullen manieren identificeren waarop andere studenten, academisch en niet-academisch personeel bioplastics begrijpen en gebruiken, in tegenstelling tot traditionele, van fossiele materialen afgeleide plastics. Hierbij zal het gebruik van (bio)plastics op campussen, waaronder verpakkingen, producten voor eenmalig gebruik en andere toepassingen, bestudeerd worden.

Verwachte resultaten

• Een protocol van educatieve en promotionele initiatieven die op andere universiteiten toegepast kunnen worden om het bewustzijn over bioplastics te vergroten.
  • Studenten die voorbereid zijn om op te treden als milieubewuste leiders.
Hubert Gojzewski

We kijken uit naar de succesvolle implementatie van dit initiatief en de positieve impact die het zal hebben op internationale samenwerkingen en educatieve programma's!

Hubert Gojzewski

.