Medezeggenschap@UT: stel je kandidaat!

Inspraak van medewerkers en studenten staat hoog in het vaandel bij de Universiteit Twente.  Via medezeggenschap heb je rechtstreeks invloed op het beleid van de universiteit, dus draag hier je steentje aan bij en stel je kandidaat voor de verkiezingen. Je kunt je kandidaat stellen tot uiterlijk 17 april 2024, 17.00 uur.

Hoe stel ik mij kandidaat?
Om je kandidaat te stellen sluit je je aan bij een van de bestaande partijen of je begint een nieuwe partij met een eigen lijst.

Je kunt je aanmelden bij de Universiteitsraad of bij je eigen faculteits- of dienstraad, met een minimum van 1 kandidaat en een maximum van 15 kandidaten. De kandidaatstelling dient ondersteund te worden door 5 handtekeningen van stemgerechtigden die zichzelf niet kandidaat stellen.

Wil je meer informatie over kandidaatstelling voor een van de gremia, dan kan dat via dit contactformulier.

Medezeggenschap@UT
Verschillende niveaus binnen de UT hebben hun eigen vorm van medezeggenschap: van de democratisch gekozen, organisatie brede Universiteitsraad tot de faculteits- en dienstraden. In elk van deze gremia kun je op een andere manier invloed uitoefenen.

Kiezersregister

De kiezersregisters van de universiteitsraad en de verschillende faculteits- en dienstraden zijn inmiddels geïnspecteerd en akkoord bevonden. Informatie hierover is te vinden op de website van de betreffende raad.

Ga naar de medezeggenschapswebsite voor meer informatie over medezeggenschap op de UT, de verkiezingen van de universiteitsraad, faculteitsraden en dienstraden, of neem contact op met mevr. L. Tijink-Zinad (tel. 4892026) of mevr. I. Olde Engberink (tel. 4892027).