Zomer vol inspiratie op de campus

Deze zomer vinden op de campus van de Universiteit Twente weer twee internationaal georiënteerde summerschools in festivalstijl plaats. Tijdens CuriousU en InspireU komen vele internationale studenten, professionals en scholieren naar de campus voor een zomer vol inspiratie

InspireU

We trappen de festivalzomer af op 24 juli met het InspireU summer camp dat voor de tweede keer plaats vindt. Tot en met 29 juli verdiepen ruim 70 scholieren van over de hele wereld zich in verschillende onderwerpen. Ze duiken in de medische wetenschap, vechten met robots, bestrijden klimaatverandering of starten als echte ondernemers hun eigen bedrijf. Naast de inhoudelijke onderdelen is er volop ruimte voor ontspanning in de vorm van rondleidingen, sportactiviteiten en culturele activiteiten.

CuriousU

CuriousU vindt dit jaar – na twee jaar afwezigheid van de campus– weer voor de zevende keer plaats. Bachelor- en masterstudenten en professionals uit ruim 39 verschillende landen volgen meer dan een week wetenschappelijke cursussen. Er zijn zeer veel keuzemogelijkheden in het bomvolle programma. Net als op een muziekfestival verblijven de deelnemers de hele tijd op de campus. Het festival vindt plaats van 14 augustus tot en met 23 augustus. Registreren is nog mogelijk tot 11 augustus.

Universiteit Twente

De Universiteit Twente is de meest ondernemende universiteit van Nederland. Een pionier in het verbinden van technologie, wetenschap en engineering met sociale wetenschappen om het verschil te maken in de wereld om ons heen. De UT is een ideale plek om te leren, leerervaringen te delen en nieuwe vrienden te maken.

K.W. Wesselink - Schram MSc (Kees)
Wetenschapscommunicatiemedewerker (aanwezig ma-vr)