HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenWordt de snelste fietser van de UT bij de Tour for Life WAHOO Sprint Challenge

Wordt de snelste fietser van de UT bij de Tour for Life WAHOO Sprint Challenge

Daag jezelf en je vrienden en familie uit tijdens de WAHOO Sprint Challenge. Op vrijdag 17 juni, tussen 15.00 uur en 20.00 uur kan jij je fietscapaciteiten testen tijdens de Tour for Life WAHOO Sprint Challenge. Neem het op tegen al die andere medewerkers, studenten en anderen die een uiterste krachtsinspanning op de (indoor) fiets willen komen doen. De Sprint Challenge wordt georganiseerd door het Tour for Life-team van de Universiteit Twente, dat met hun deelname aan de goededoelenrace Tour for Life in augustus geld inzamelen voor kankeronderzoek.

Hoe werkt het?

Na een goede warming-up neem je plaats op één van de Kickr-bikes. Deze zijn beschikbaar gesteld door WAHOO. Op deze hypermoderne indoor-bike rijd je zo snel als je kan een online segment. Iedere deelnemer rijdt hetzelfde parcours. De challenge vindt plaats in de kantine van het Sportcentrum op de campus.

Aan het einde van de dag maken we het klassement op. In samenwerking met de sponsoren is een mooi prijzenpakket samengesteld, waarbij zowel de eerste drie bij de mannen als bij de vrouwen een mooie prijs ontvangen. De prijzen zijn, onder andere, beschikbaar gesteld door RunX en FC Twente. Maar ook als je vermoed niet mee te doen om de prijzen, is de Sprint Challenge een ontzettend mooi evenement om aan mee te doen!

Tour for Life

Deelnemers betalen een bijdrage van vijf euro per poging die zij wagen. Wil je vaker rijden? Dat mag. De volledige opbrengst van de WAHOO Sprint Challenge gaat naar Tour for Life. Negen UT-ers zullen eind augustus tijdens Tour for Life strijden tegen de elementen tijdens een vijfdaagse fietstocht van liefst 1.300 kilometer, die ze van het Italiaanse Bardonecchia naar Valkenburg brengt. Onderweg zullen flink wat bergen moeten worden overwonnen: liefst 19.000 hoogtemeters telt de route. Lees hier meer over het team en hun motivatie.

Aanmelden voor de challenge

Hoewel er mogelijk ook plekken vrij zijn als je komt inlopen, is het het handigst dat je je vooraf aanmeldt. Zo ben je verzekerd van je plekje op een tijdstip dat jou past. Aanmelden kan via onderstaande link. Daar vind je ook meer informatie over de challenge.

Wil je niet fietsen, maar toch steunen? Dat kan door een donatie te doen op de website van Tour for Life.