HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenStudenten e-mail verplaatst van Google naar Microsoft 365

Studenten e-mail verplaatst van Google naar Microsoft 365

Beste student,

Op 7 februari 2022 zijn de UT studenten mailboxen geactiveerd in Microsoft 365. Vanaf dat moment komt alle mail die naar je @student.utwente.nl adres is gestuurd, in je Microsoft 365 mailbox terecht. Je kunt je mail  nu benaderen via https://outlook.office.com of je kunt je mailprogramma instellen voor Microsoft 365.

E-mailberichten die vóór 7 februari 2022 zijn ontvangen blijven beschikbaar in je Google mailbox. Je kunt hiervan zelf een back-up maken of je kunt de mail verplaatsen naar Microsoft 365. Uiteraard geldt dit ook voor andere items en bestanden die je in Google Workspace hebt opgeslagen.

De Google Workspace zelf, met alle diensten en de data die je daarin hebt opgeslagen, blijft gewoon beschikbaar voor bestaande studenten. Dat betekent bijvoorbeeld dat diensten zoals je Google Drive nog bereikbaar blijven.

Nieuwe studenten zullen deze omgeving niet meer aangeboden krijgen.

Klik hier voor de Microsoft Office 365 handleiding.

We kunnen ons voorstellen dat je toch nog vragen hebt, of hulp nodig hebt. Er is een FAQ beschikbaar met de meest gestelde vragen. Daarnaast is een speciale studenten helpdesk geopend die je kan helpen. Je kunt de studenten helpdesk bereiken via 053 489 5588 of e-mail: studentdesk-ict@utwente.nl.