HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenInternationale dimensies van onze universiteit in actie

Internationale dimensies van onze universiteit in actie

De whitepaper International Dimensions (Engels) beschrijft de ambities van de UT voor een internationale, people first, technische universiteit. Het paper is vier maanden geleden door het College van Bestuur aangeboden aan de Universiteitsraad. Op 16 december namen 50 enthousiaste vertegenwoordigers uit de UT-gemeenschap deel aan een online workshop als kick-off voor het gezamenlijk realiseren van deze ambities.

Resultaten eerste workshop

Verschillende UT-groepen bereidden een pitch voor van hun initiatief: studentenverenigingen ESN, AIESEC en de Student Union, maar ook alle vijf faculteiten en verschillende diensten. In werkgroepen werden in totaal twaalf verschillende initiatieven en projectvoorstellen besproken, gevolgd door een plenair gedeelte waarin de belangrijkste aandachtspunten werden gedeeld. De uitkomsten variëren van concrete ondersteuning van projecten, tot gericht advies over een initiatief en verbinding tussen al bestaande activiteiten.

Tweede workshop gepland

Een tweede workshop is gepland op 3 maart 2022. Details over die sessie worden eind januari gedeeld. Als je interesse hebt om deel te nemen of een initiatief te pitchen dat bijdraagt aan de Internationale Dimensies van de UT, laat het ons dan weten door contact op te nemen met Fred de Vries (fred.devries@utwente.nl) of iemand anders in het Internationale team van Strategie & Beleid.