Ontwikkelingen Paviljoen Zone

In de Lange termijn huisvestingsstrategie 2030 van de UT is opgenomen dat de Paviljoen Zone verder ontwikkeld wordt, met aandacht voor de huisvesting van de dienst Campus and Facility Management (CFM) en het nog te ontwikkelen Contact Centre in De Boerderij. Beide locaties worden gerenoveerd.

Voor De Boerderij betekent dat op vrij korte termijn met de renovatie gestart wordt. Voor het Paviljoen, waarin CFM is gehuisvest, worden de plannen voor renovatie nu opgestart. CFM zal voor de renovatie tijdelijk worden ondergebracht in De Linde vanaf 21 april. Ook een aantal collega’s van het Sportcentrum, de backoffice en sportcoördinatie, gaan voorlopig naar De Linde in verband met de renovatie en ventilatie- aanpassingen in de kantoren in het Sportcentrum. De huidige huurder, Human Capital Care, de arbodienstverlener van de UT, heeft dit pand per 1 april 2021 verlaten.

Renovatie De Boerderij voor bestemming van Contact Centre
Het College van Bestuur heeft besloten om De Boerderij, voormalige locatie van de Faculty Club, te renoveren voor de bestemming van een nieuw Contact Centre. Dit Contact Centre wordt een plek waar (internationale en aankomende) studenten en in de toekomst ook PhD’s met al hun (praktische) vragen terecht kunnen én waar ze elkaar kunnen ontmoeten. Een plek waar ruimte is voor persoonlijke aandacht.

In het Contact Centre werken de diensten CES (SAS, Student Services) en MC (SI, Study Information Centre) samen in het beantwoorden van de student gerelateerde vragen, op een persoonlijke manier, maar ook via de digitale of telefonische weg. In het Contact Centre komen ook flexplekken beschikbaar voor andere functies die in contact staan met studenten, zoals exchange officers, studieadviseurs, international support officers, studiebegeleiders, student psychologen, career services, SU et cetera.

Het Contact Centre wordt ingericht met een click-call-face systeem. Dat wil zeggen dat informatie zo goed mogelijk wordt ontsloten op het internet, zodat studenten daar eenvoudig een antwoord op veel gestelde vragen kunnen vinden, via één emailadres en overzichtelijke telefonie bereikbaarheid. Op de locatie zelf is uiteraard ruimte voor persoonlijk contact.

Het Contact Centre heeft ook een ontmoetingsfunctie voor studenten, wat goed aansluit op de Shaping2030 ambities van de UT om een open, inclusieve en verbindende mindset met elkaar te creëren.

De start van de renovatie is gepland in juli van dit jaar. Het streven is om de locatie eind 2021 te betrekken.

Het ontwerp, dat onder begeleiding van Stef Mighelbrink (CFM) samen met BTC Architecten en Dijkoraad is gemaakt, is inmiddels definitief. Onderstaande animatie geeft een indruk van het toekomstige Contact Centre, dat gelegen is in het hart van de ‘Paviljoen Zone’ en zo een verbinding maakt tussen het Onderwijs & Onderzoeksplein en de Boulevard.

Meer informatie: op de website van www.utwente.nl/ltsh zijn alle vastgoed initiatieven van de UT te volgen.

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur Universiteit Twente, M 0620027435