HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenUpdate van UT-website lay-out in december/januari

Update van UT-website lay-out in december/januari

In de loop van december/januari zullen de verschillende subwebsites binnen utwente.nl/*** voorzien worden van een nieuwe website-lay-out. De UT-krijgt geen volledig nieuwe template, het betreft een grote update van de huidige lay-out die uit 2016 komt. Voor de website-beheerders zal in de basis niets veranderen. Bijna alle functionaliteiten blijven op dezelfde manier werken.

Waarom deze wijziging?

Het webteam van Marketing & Communication voert regelmatig onderzoeken onder website-gebruikers uit en analyseert het gedrag van de website-bezoekers op de site. Hieruit zijn bepaalde verbeterpunten naar voren gekomen. Een aantal verbeteringen, zoals duidelijke namen voor menuitems, minder pagina’s of duidelijke benamingen van links zijn met name door de beheerders in de content zelf op de lossen. Veel kleine punten zijn in de afgelopen jaren met kleine wijzigingen doorgevoerd, elke maand is er wel een update van de template geweest. Onderstaande punten uit de gebruikersonderzoeken denken wij echter alleen met een ingrijpendere  template-aanpassing structureel te kunnen verbeteren.

Meer informatie/lijst van wijzigingen: uitgebreid bericht op www.utwente.nl/mc