Zachte knip per 1 september 2020

In het kader van COVID-19 is het per 1 september a.s. mogelijk om onder bepaalde voorwaarden gebruik te maken van de zogenoemde ‘zachte knip’. Je mag dan als bachelor- of pre-master student alvast mastervakken volgen op de UT, ook al heb je je bachelor of pre-master nog niet afgerond.

Denk je in aanmerking te komen voor deze regeling, neem dan de volgende stappen:
a.    Regel de herinschrijving per 1-9-2020 van je huidige UT-bachelor of pre-master in Studielink.

b.    Betreft het een bachelorinschrijving: regel dan ook de betaling van je collegegeld. Zonder betaling van het collegegeld kunnen we je niet inschrijven. Betreft het een pre-master-inschrijving: dan heb je de vergoeding al voldaan bij aanvang van deze pre-master. Je hoeft die dus niet opnieuw te betalen.

c.     Doe in Studielink alvast een verzoek tot inschrijving per 1-9-2020 voor je gewenste master.

d.    Neem direct contact op met de betreffende masteropleiding (studieadviseur of master coördinator). De opleiding bepaalt namelijk of je voor de zachte knip in aanmerking komt.

Indien de opleiding akkoord gaat met je inschrijving in de master: Student Services ontvangt dan jouw gegevens van de opleiding en neemt je inschrijfverzoek voor de master in behandeling zodat je ook een (voorwaardelijke) inschrijving krijgt voor deze master.

Ben je naast deze voorwaardelijke inschrijving een pre-master student, dan dien je je collegegeld voor de master per 1-9-2020 met spoed te voldoen in Studielink.

Ben je naast deze voorwaardelijke inschrijving een bachelor student, dan dien je je collegegeld voldaan te hebben bij je herinschrijving voor deze bachelor.

Indien de opleiding niet akkoord gaat, kom je niet in aanmerking voor de zachte knip. Je wordt dan ook niet ingeschreven in de master per 1-9-2020, maar pas op het moment dat je je bachelor of pre-master hebt afgerond (de gebruikelijke harde knip).