Coronavirus update 1 April 2020

Onderstaande email is vandaag naar alle studenten gestuurd:

Beste student,

Het kabinet heeft gisteren besloten alle coronamaatregelen in Nederland te verlengen tot en met dinsdag 28 april. Het verbod op evenementen blijft tot 1 juni van kracht. In de week voorafgaand aan 28 april beoordeelt het kabinet wat er nodig is voor de periode daarna.

De verlenging is noodzakelijk om de verspreiding van het coronavirus te kunnen controleren, kwetsbare groepen te beschermen en ervoor te zorgen dat zorgverleners en ziekenhuizen de grote druk aankunnen.

Geen gevolgen voor het onderwijs

Voor het onderwijs heeft de verlenging van maatregelen van het Rijk geen directe gevolgen: in lijn met ons eerdere besluit wordt tot 1 juni uitsluitend online onderwijs aangeboden. Wanneer in de tussentijd de overheidsvoorschriften versoepeld worden, wordt bekeken welke fysieke onderwijsactiviteiten er mogelijk zijn op de universiteit.

De gebouwen zijn gesloten en medewerkers en studenten werken thuis. In een aantal gevallen zijn er uitzonderingen op de algehele sluiting: zo helpen medewerkers van het TechMed Centrum hun collega’s in de zorg met de extra vraag die momenteel op hun af komt.

Studenten die niet thuis kunnen studeren, kunnen tijdens kantooruren (van 8.00 uur tot 18.00 uur) gebruik maken van de daarvoor ingerichte ruimtes op de benedenverdieping van de Spiegel. Er is een beperkt aantal werkplekken beschikbaar.

Maak problemen bespreekbaar

De huidige situatie brengt voor sommigen extra stress met zich mee. Het is goed om met anderen te praten als je problemen ervaart, bijvoorbeeld in sociaal of financieel opzicht. In dergelijke gevallen kan je contact opnemen met je studieadviseur, zij kunnen je mogelijk helpen in het vinden van een passende oplossing.

Meer informatie

Op www.utwente.nl/wall houden we je op de hoogte van de persoonlijke ervaringen vanuit de UT-gemeenschap. Voor meer gedetailleerde informatie en antwoorden op alle andere mogelijke vragen kan je terecht op www.utwente.nl/nl/corona. Mocht je daar geen antwoord vinden op je vraag, dan kan je een mail sturen aan info@utwente.nl.

Met vriendelijke groet

Victor van der Chijs
Voorzitter College van Bestuur

Ps. Een overzicht van alle mails die tot op heden zijn verstuurd is online beschikbaar.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)