HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenIn de digitale wachtrij voor tweede Online Open Day

In de digitale wachtrij voor tweede Online Open Day

Een mooie nieuwe kans voor studiezoekers om kennis te maken met de Universiteit Twente: op woensdag 28 november werd voor de tweede maal de Online Open Day gehouden. Meer dan 2.000 studiezoekers registreerden zich voor het event, een flinke verbetering ten opzichte van de eerste keer. Toekomstige studiezoekers, uit 147 verschillende landen, hadden de mogelijkheid om meer te zien, te horen en te ervaren van studeren aan de UT.

Niet voor iedere studiezoeker behoort het bezoeken van de 'reguliere' open dag tot de mogelijkheden. Maar toch willen we ze graag informeren over de omgeving waarin ze straks terecht kunnen komen: de campus, de stad en hun onderwijsprogramma. Tijdens de Online Open Dag waren 13 presentatoren actief, werden 3 live vraag-en-antwoord-sessies gehouden, kon drie maal het programma worden doorlopen en waren vele (360 graden) videos en foto's beschikbaar om de UT te ervaren.

Zowel voor de bachelor- master- als PhD-programma's was er veel belangstelling, met bijzondere aandacht voor business, engineering, environmental science, energie en geo-informatiegerelateerde programma's.

Programma

Zowel personeel als studenten zaten klaar om de studiezoekers rond te leiden over de virtuele campus en vragen te beantwoorden over uiteenlopende onderwerpen. Op een interactieve kaart werd een inkijkje gegeven in het campusleven, met de mogelijkheid om één-op-één in gesprek te gaan met de studenten. Vanuit hun luie stoel, of elke andere gewenste locatie, konden de bezoekers zich laten informeren over de mogelijkheden op de UT.

Om de Online Open Days zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor geïnteresseerden in alle tijdzones, kende het programma drie kick-off momenten: om 11.00 uur, om 14.00 uur en om 17.00 uur. Een aantal programma-onderdelen was gedurende de hele dag te volgen. Thema's die onder andere aan bod kwamen:

• De UT in het kort
  • Praktische zaken
  • Studentenleven
  • Na de studie

Mocht je het evenement gemist hebben, de webstie van de  Online Open Day website is nog steeds online. Zo kan je de interactieve kaart bekijken, 460 graden content bekijken en door de verschillende dossiers struinen.