Middag van de Medezeggenschap

Woensdag 3 oktober 2018 heeft de eerste Middag van de Medezeggenschap van de Universiteit Twente plaatsgevonden. Deze middag wordt een jaarlijks terugkerend event waarin zeggenschap (CvB, faculteitsbesturen, directeurendiensten, student union) en medezeggenschap (universiteitsraad, faculteits- en dienstraden, OPUT), elkaar ontmoeten en werken aan een nog betere samenwerking.

Het thema van dit jaar was ‘Our way of working’. Hoe doen we dat nu samen, met als gezamelijke uitgangspunten transparantie en proactiviteit?

Gastpreker deze middag was Ruud Veltenaar, internationaal topspreker, filosoof, trendwatcher, TEDx spreker, buitengewoon hoogleraar en sociaal bewogen investeerder. Ruud heeft ons een doorkijkje gegeven naar de toekomst en wat die betekent voor de samenwerking tussen zeggenschap en medezeggenschap.

Nadat we zijn meegenomen in de toekomst is in groepen gesproken over verwachtingen over en weer ten aanzien van transparantie en proactiviteit in onze eigen UT-context. Management en medezeggenschap moesten letterlijk denken vanuit het perspectief van de ander en hebben een paar concrete afspraken gemaakt voor het komend jaar.

We kijken terug op een succesvolle middag en kijken uit naar de volgende Middag van de Medezeggenschap (waarschijnlijk weer in oktober)!