HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsOntdek de wetenschap: UT nodigt je uit voor open huis

Ontdek de wetenschap: UT nodigt je uit voor open huis Kom je ook?

Voor iedereen die achter de schermen van de wetenschap wil kijken, opent de Universiteit Twente op zaterdag 3 juni tussen 10:00 – 16:00 uur haar deuren. Tijdens het open huis geven studenten en onderzoekers van de UT workshops, demonstraties en rondleidingen door bekende en minder bekende laboratoria. Laat je wegblazen door de windtunnel, maak je eigen aardbeving of bekijk het allerkleinste.

Als bezoeker maak je kennis met de nieuwste technologieën. Je gaat niet alleen kijken, maar ook echt doen. In verschillende proefjes leer je hoe het is om een wetenschapper te zijn. In het nieuwe Robotics Centre zie je bijzondere robots in actie. Medische robots die in een handomdraai de ingewikkeldste operaties uitvoeren, maar ook vechtende battle bots. Alles komt voorbij.

Meldt je aan voor het Open huis

OPEN HUIS

Eens per vijf jaar opent de UT haar deuren om kinderen, jongeren en volwassenen te laten zien wat er allemaal gebeurt aan een universiteit. Het publiek kan het onderzoek bekijken dat normaal gesproken achter gesloten deuren plaatsvindt. Het evenement is geschikt voor iedereen van jong tot oud. Benieuwd hoe een open huis er uit ziet, bekijk dan de aftermovie van het open huis 2018.

Bijzondere ervaringen

Naast onderzoeker kun je je ook arts voelen in het TechMed Centrum. Een speciale rondleiding leidt je langs alle technische snufjes die tegenwoordig ook in het ziekenhuis te vinden zijn. Voer bijvoorbeeld een kijkoperatie uit in de laparoscopieruimte. Ook is het mogelijk om te oefenen als presentator. Met een speciale virtual reality bril sta je plotseling voor een groot publiek. Maar geen zorgen, in de VR-omgeving train je om een boeiende presentatie te geven die het publiek zich nog jaren zal herinneren.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: