HomeOnderwijsOnderwijs voor professionalsServitisatie vraagstukken oplossen met bedrijven én masterstudenten van de Universiteit Twente

Na de zomer is er weer een unieke kans om vraagstukken over B2B marketing, strategie, innovatie en servitiseren op te pakken. Samen met master studenten, met experts uit het bedrijfsleven en academici van de Universiteit Twente. In een periode van 3 maanden werken de deelnemende bedrijven samen met een team studenten aan hun opdrachten, en kunnen zij samen de colleges en gezamenlijke activiteiten van de master course succesvol servitiseren volgen. Zo gaan oplossing en opleiding samen, voor professionals énmaster studenten.

Welke vraagstukken?

Voorbeelden van enkele vraagstukken:

• meer vragen voor geleverde service en klantwaarde
  • beter kiezen van de juiste business partners
  • hoe relevant is servitization voor de eigen business
  • benchmarken van eigen service performance
  • hoe innovatie te structureren en managen
  • wat is de beste go-to-market strategie voor een nieuw idee
  • hoe kunnen digitale services waarde creëren

Manier van werken

Twee (of meer) deelnemers per organisatie gaan samen met vier of vijf bedrijfskundestudenten (van de opleiding Master Business Administration) werken aan een organisatievraagstuk. Het gekozen organisatievraagstuk wordt verkend, het team stelt onderzoeksvragen op en zoekt naar antwoorden. Vervolgens wordt alle informatie vertaald naar een concreet plan van aanpak, met aanbevelingen. Elke organisatie maakt hierbij gebruik van een multidimensionale scan. Deze scan geeft inzicht in de innovatiekracht, marktoriëntatie en servitiseringsvolwassenheid van een organisatie.

De docenten van deze course hebben veel ervaring opgedaan in de praktijk en behoren in hun vakgebied tot de top. De opleiding draagt hierdoor op een praktisch en academisch verantwoorde manier bij aan het ontwikkelen, aanscherpen of uitbreiden van een servitiseringsstrategie. Tijdens deze cursus doen de deelnemers kennis op die meteen in de praktijk kan worden toegepast. In de opleiding staat transdisciplinair leren centraal: een sterke verbinding tussen wetenschap en praktijk, intensieve samenwerking en het gebruik van verschillende (inter)actieve werkvormen.

Concrete oplossingen, aanbevelingen en inzichten zijn niet de enige opbrengsten. De manier van leren in deze course draagt ook bij aan kennis- en competentieontwikkeling van medewerkers. Een gebrek aan kennis over servitisering en smart technologie is dé achilleshiel van organisaties die willen verder willen groeien. Na deze course beschik je over de kennis die nodig is om stap voor stap te groeien naar een servitised organisatie.

Meer informatie

Ken jij een bedrijf met een soort gelijk vraagstuk? Of wil je graag meer weten over deze unieke master course? Klik hier voor de website! Voor verdiepende informatie en vragen kun je contact opnemen met opleidingscoördinator Raymond Loohuis.

dr. R.P.A. Loohuis MBA (Raymond)
Hoofddocent
Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: