Finance & Data

Themasessie 1

11:15 - 12:00 Financieel management van hotelketens in extreem dynamische tijden

Hotelketens beleven sinds maart 2020 pittige tijden. En dat is een understatement. De meeste van deze ‘asset heavy’ ondernemingen, waarvoor bezettingsgraad altijd een kritische succesfactor is geweest, die zijn nu al anderhalf jaar aan het overleven. Wat betekent de COVID-19 crisis voor deze hotelketens en hoe kunnen zij hiermee omgaan? Dit is het centrale vraagstuk in deze workshop.

Tijdens de workshop komen onder andere de volgende vragen aan bod:

Kortom, een prachtige casuïstiek om gezamenlijk te analyseren en van te leren tijdens de workshop!

Themasessie 2

14:15 - 15:00 Cyber Resilience - Ervaring doe je pas op als er iets anders gebeurt dan je had verwacht

Wat als je organisatie geraakt wordt door een ‘destructive cyber event’. Veel aandacht gaat uit naar DETECT, CONTAIN en RESPOND. Maar wat als het dan tóch misgaat, en voorkomen kan niet meer, hoe doe je dan je RECOVER? Hoe pak je dat aan? Waar begin je? Hoe maak je daar een plan voor? Hoe word je écht Cyber Resilient?

Cyber Resilience - Ervaring doe je pas op als er iets anders gebeurt dan je had verwacht.
Richard Bliek

Richard Bliek (1967) heeft een masterdiploma Technische Informatica (Ir.) En een masterdiploma Risicomanagement (MSc), beide van de Universiteit Twente. Richard werkt sinds 1996 in de IT, voor grote bedrijven in een internationaal speelveld, zoals Euronext en de London International Financial Futures and Options Exchange. Momenteel werkt hij voor ABN Amro, verantwoordelijk voor het definiëren van een IT Resilience Framework en een Cyber Recover Plan binnen de afdeling Platforms & Technology.

Themasessie 3

15:30 - 16:15 Agile en Risicomanagement: gaat dat samen?

Veel organisaties zijn de afgelopen jaren overgestapt op nieuwe organisatiemodellen waarbij, in meer of mindere mate, lean en agile methoden zijn geïntroduceerd. In vaak kleinere teams ‘fix je de klus’. Hierbij wordt vaak ervaren dat dit botst met het goed uitoefenen van een onafhankelijke risicomanagementfunctie. In deze workshop verkennen we deze ’nieuwe wereld’, inventariseren we de bottlenecks en gaan we op zoek naar oplossingen.

Chat offline (info)
Om deze functionaliteit te gebruiken: