UTTechMedTechMed CentrumNieuwsMichelle Heijblom benoemd als hoofd Techmed Academy
Fotografie: Frans Nikkels

Michelle Heijblom benoemd als hoofd Techmed Academy

Het Technisch Medisch (TechMed) Centrum en de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) van de Universiteit Twente hebben Michelle Heijblom aangesteld als hoofd TechMed Academy (TNW-TME), de eenheid die verantwoordelijk is voor het onderwijs aan professionals op het snijvlak van zorg en technologie. Heijblom start op 1 januari 2023. Ze neemt de taken met betrekking tot de TechMed Academy over van voormalig Directeur Onderwijs Heleen Miedema, die nu als interim-decaan bij ATLAS, University College Twente, werkt.

Heijblom wordt als hoofd eindverantwoordelijk voor de TechMed Academy (TMA), de plek die zich richt op life long learning. Vanuit de TMA biedt het TechMed Centrum academisch (en veelal gecertificeerd) en flexibel onderwijs aan voor een grote diversiteit aan professionals die werken op het snijvlak van technologie en geneeskunde. Michelle Heijblom: “Ik ben blij met mijn benoeming en ik kijk ernaar uit om een bijdrage te leveren aan het onderwijs voor zorgprofessionals. Door een snel veranderende wereld, demografische ontwikkelingen alsmede een hoge druk op ons zorgsysteem worden zorgprofessionals dagelijks geconfronteerd met vele uitdagingen. De infrastructuur, het netwerk en de medische, technische en didactische expertise in het TechMed Centrum geven ons alle ingrediënten om samen passend onderwijs te ontwikkelen voor deze professionals.”

OVER MICHELLE HEIJBLOM

Michelle Heijblom studeerde Technische Geneeskunde en vervolgde dit met een promotieonderzoek naar klinische fotoakoestische mammografie bij prof. Srirang Manohar en prof. Wiendelt Steenbergen (BMPI). Al tijdens haar studie was Michelle nauw betrokken bij het onderwijs. Deze onderwijservaring heeft zij verder uitgebouwd als hoofddocent ‘technologie in zorg’ bij Saxion, waar zij betrokken was bij het inbedden van technologie in de opleidingen Verpleegkunde, Gezondheid & Technologie en de Saxion Parttime School. De laatste jaren heeft Michelle zich binnen het TechMed Simulatiecentrum verder ontwikkeld op het gebied van simulatieonderwijs voor met name medische professionals.

Het bestuur van de faculteit TNW en het managementteam van het TechMed Centrum zijn zeer verheugd over de aanstelling van Michelle Heijblom. Portefeuillehouder onderwijs Stefan Kooij (TNW): "We zijn erg blij met de aanstelling van Michelle als hoofd TMA, waarmee we investeren in de verdere ontwikkeling op het gebied van life long learning en bijdragen aan de verbreding van het UT-aanbod op dit gebied.” Directeur Onderwijs Katja Haijkens (TechMed Centrum) vult aan: “We hebben de ambitie om één van de meest toonaangevende opleiders in Europa te worden op het gebied van technologie en gezondheidszorg. Wij zijn ervan overtuigd dat Michelle Heijblom met haar tomeloze inzet en expertise deze ambitie waar kan maken.”

OVER TECHMED ACADEMY

TechMed Academy (TMA) biedt vanuit het Technisch Medisch Centrum academisch gecertificeerd en flexibel onderwijs aan voor een grote diversiteit aan zorgprofessionals. Middels het Simulatiecentrum en de medische en didactische expertise draagt TMA bij aan het opleiden van de toekomstbestendige zorgprofessional.