UTFaculteitenEEMCSNieuwsCelebrating CreaTe

Celebrating CreaTe

Een hangmat die zachtjes wiegt zodra je je mond beweegt, een spraakgestuurde computer die de perfecte wijn voor je vindt, en een vaatwasser die je beloont wanneer je hem op de juiste manier gebruikt. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de demonstratiemodellen die eerstejaarsstudenten Creative Technology aan de Vrije Universiteit Amsterdam presenteerden tijdens de demomarkt.

Sinds een half jaar is de opleiding Creative Technology niet alleen te volgen aan de Universiteit Twente, maar ook aan de VU in Amsterdam. Op donderdag 18 april werd dit gevierd met een feestelijke bijeenkomst waar studenten, hun familie en vrienden, en vertegenwoordigers van beide universiteiten bij elkaar kwamen.

De viering viel samen met een algemeen werkbezoek van de VU aan de UT, waar tijdens verschillende bijeenkomsten werd gesproken over een nog nauwere samenwerking tussen de twee universiteiten. Daarnaast werd er een video getoond waarin twee eerstejaarsstudenten van de VU vertellen waarom ze voor deze studie en voor Amsterdam hebben gekozen.