UTFaculteitenEEMCSNieuwsStephan Maathuis nieuwe directeur Academie LED van Saxion

Stephan Maathuis nieuwe directeur Academie LED van Saxion

Stephan Maathuis vertrekt als portefeuillehouder bedrijfsvoering van de faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science (EEMCS) van de Universiteit Twente. Met ingang van 1 juli wordt Stephan de nieuwe directeur van de Academie Life Science, Engineering & Design van hogeschool Saxion.

Na zijn studie technische bedrijfskunde aan de UT ging hij in 1992 aan de slag bij de UT, eerst als docent internationaal management en projectleider, daarna vervulde hij nog verschillende functies binnen de universiteit. In 2009 maakte hij de overstap naar de beleidsstaf, eerst als adviseur internationalisering en daarna als strategisch beleidsadviseur en hoofd van de sectie Beleidsmonitoring. In 2015 volgde de aanstelling als directeur bedrijfsvoering van EEMCS, waar hij de afgelopen negen jaar vorm gaf aan de bedrijfsmatige ontwikkeling van de faculteit.

Stephan over zijn vertrek: “Toen mijn aanstelling bij Saxion rond was, realiseerde ik me dat er een einde komt aan meer dan drie decennia bij de Universiteit Twente. Ik kijk met heel veel plezier terug op mijn tijd bij de UT. Niet alleen vanwege mijn bijzondere en uitdagende werk, maar vooral vanwege de vele mooie momenten met collega’s en studenten. Ik heb een heel mooie tijd en veel kansen gehad hier, maar dit was ook wel het moment om deze prachtige nieuwe uitdaging bij Saxion aan te gaan.”

Machteld Roos, vicevoorzitter van het College van Bestuur (CvB) van de UT: “We zijn Stephan zeer erkentelijk voor zijn bijdrage aan de UT en de faculteit EEMCS in het bijzonder. Hij stond in zijn rol als portefeuillehouder bedrijfsvoering voor de mensen in de faculteit, maar stond er ook altijd midden tussen. Hij was benaderbaar voor zijn collega’s en was tevens een zeer prettige collega aan de bestuurstafel.”

Het CvB buigt zich op dit moment over de ontstane positie en zal naar verwachting op korte termijn meer duidelijkheid geven over een interim invulling.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)