UTFaculteitenEEMCSNieuwsMonth of Education: het perspectief van studenten

Month of Education: het perspectief van studenten

Afgelopen week hadden we een vol dagprogramma rond het thema 'Challenge-Based Learning'. De dag werd goed bezocht en leverde veel nieuwe inzichten en interessante discussies op. Nog niet geweest? Ontdek de rest van het mooie programma en schrijf je in!

Als motivatie om je aan te melden, ontvingen we deze enthousiaste reactie van een van de deelnemers:
"Lesgeven kan soms heel geïsoleerd aanvoelen. De kans is groot dat je je concentreert op de dagelijkse taken die onze drukke agenda's met zich meebrengen en dat je niet de tijd neemt om andere docenten te raadplegen voor advies en ondersteuning. Het bijwonen van de "Maand van het Onderwijs" is in vele opzichten een leuke ervaring. Het samenzijn met mensen die dezelfde zorgen hebben en hetzelfde doel voor ogen hebben, namelijk "beter onderwijs", geeft de mogelijkheid om tijd door te brengen met collega's die precies weten wat je doormaakt. Dit gevoel van verbondenheid en begrepen worden, wordt versterkt door de nieuwe onderwijsmethoden en instrumenten die worden gepresenteerd. Na dit evenement voel ik me energiek en opgetogen met veel nieuwe ideeën in mijn hoofd die waarschijnlijk in het volgende onderwijssemester zullen worden toegepast."

Dinsdag 31 mei
Voor komende dinsdag verwijzen we graag naar het UT-brede evenement: Recognition & Reward talkshow

Donderdag 2 juni
De dag met als thema ‘Student Perspective’ is de kans om antwoord te krijgen op brandende vragen die je hebt over hoe studenten het onderwijs ervaren. Studentenvertegenwoordigers van verschillende studentenorganisaties zullen u hun inzichten geven over de dynamische ervaring van studenten en zullen het hebben over hun visie op het onderwijs in de toekomst, en ook over welke onderwijspraktijken zij verwachten dat ouderwets zullen worden. Het laatste deel van de dag zal worden gewijd aan het horen van onderwijsassistenten over hun rol in de toekomst. Bekijk het volledige programma op de website.

Vergeet je niet aan te melden voor de workshops:

• Perfectioneer je presentatievaardigheden met Virtual Reality (31 mei)
  • Wat zijn de voordelen van het Lightboard ten opzichte van andere traditionele (micro)leermiddelen? (31 mei en 2 juni)