UTFaculteitenEEMCSNieuwsBijzondere bachelordiploma-uitreiking faculteit EEMCS

Bijzondere bachelordiploma-uitreiking faculteit EEMCS

Voor de uitreiking van de diploma’s van de bacheloropleidingen van de faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science (EEMCS) wordt altijd groots uitgepakt. Voorgaande jaren vond de uitreiking plaats voor vijf de opleidingen op dezelfde dag. Dat was dit jaar ook het plan in de Grolsch Veste, totdat twee weken van te voren beperkende maatregelen werden ingesteld die dit onmogelijk maakte. De organisatie stond voor een uitdaging om in korte tijd een alternatieve uitreiking te organiseren.

Alma Schaafstal en Satie Biharie hebben het programma van de diploma uitreikingen van de bacheloropleidingen Applied Mathematics, Business Information Technology, Technical Computer Sciences, Electrical Engineering en Creative Technology aangepast. Met de restrictie van maximaal 30 personen in de zaal en geen gasten, zijn de diploma’s uitgereikt in acht sessies verdeeld over twee dagen. Om ouders, familie en vrienden mee te laten genieten van de uitreiking, konden zij live meekijken. De kandidaten in de zaal konden hen zien via de projectie op de zijwand van de zaal. Zo kon de diploma-uitreiking toch samen beleefd kon worden in deze bijzondere Corona-tijd.

In totaal 155 studenten kwamen hun diploma ophalen op 15 en 16 oktober. In 8 sessies met maximaal 25 studenten waren er een aantal sprekers, waaronder de decaan, een student en een studievereniging. Gefeliciteerd aan al deze studenten! Via de video is een korte impressie van de geslaagde, corona-proof uitreiking te zien.

Diploma-uitreiking