CHOIR on Tour Symposium

CHOIR on tour bij Amsterdam UMC, Locatie AMC

Improving healthcare operations starts here

THEMA: SPOEDEISENDE MEDISCHE HULPVERLENING

Datum:

Vrijdag 14 juni 2024

Tijd:

13:00u - ca. 17:00u (wordt afgesloten met een borrel)

Locatie:

Amsterdam UMC, Locatie AMC, Meibergdreef 9, 1105AZ Amsterdam
Zaal: n.t.b.

Registratie:

Klik hier

Op Vrijdag 14 juni 2024 verwelkomt CHOIR u graag voor een volgende editie van haar serie CHOIR on Tour symposia. Deze editie organiseren we in samenwerking met Amsterdam UMC en Netwerk Acute Zorg Noord-Holland/Flevoland en zal plaatsvinden in het Amsterdam UMC, Locatie AMC.

Tijdens dit symposium staat Spoedeisende Medische Hulpverlening centraal. De hulpverlening die hierbij gevraagd wordt, wordt geleverd en gecoördineerd door een keten van verschillende organisaties en hulpverleners, die elk hun eigen taken en verantwoordelijkheden hebben binnen die keten. Cruciale rollen zijn hierbij vaak weggelegd voor mederwerkers in de meldkamer, ambulancediensten en ziekenhuizen (in het bijzonder de spoedeisende hulp), maar ook burgerhulpverleners.

Situaties waarbij spoedeisende medische hulp gevraagd wordt, vormen de onderwerpen voor de presentaties. Denk hierbij aan het (her)plaatsen van AEDs voor verbeterede hulpverlening bij hartstilstanden buiten het ziekenhuis, regionale coördinatie en samenwerking bij traumazorg, hulpverlening bij grootschalige ongevallen of rampen (in het Engels bekend als Mass Casualty Incidents), maar ook aan het leveren van de juiste zorg op het juiste moment op de spoedeisende hulp.

Het volledige programma van deze middag en samenvattingen van de presentaties vindt u in verloop van tijd hieronder op deze pagina. (Houd hem dus in de gaten!)

Op deze pagina kunt u zich inschrijven voor dit evenement, de deadline voor het inschrijven is 7 juni 2024.

NB: Dit is een volledig offline en grotendeels Nederlandstalig evenement, gericht aan professionals vanuit ziekenhuizen. Acquisitie tijdens dit seminar wordt niet op prijs gesteld. Het aantal plekken is gelimiteerd, zodra de capaciteit is bereikt wordt voorrang gegeven aan deelnemers vanuit zorginstellingen. Deelname is gratis, maar mocht u na inschrijving toch niet kunnen, wordt u verzocht dit ons z.s.m. te laten weten via orchestra-choir@utwente.nl.

Sprekers

Derya Demirtas

Universitair hoofddocent, CHOIR, Universiteit Twente

Hans van Schuppen

Urgentie-anesthesioloog en MMT arts, Amsterdam UMC

Marloes Wessel

Adviseur acute zorg, Acute Zorg, Netwerk Acute Zorg Noord-Holland/Flevoland

Robin Buter

PhD-kandidaat, CHOIR, Universiteit Twente

Nancy ter Bogt

Beleidsadviseur en onderzoeker (epidemioloog) traumazorg, Netwerk Acute Zorg Euregio

Prabath Nayakkara

Hoogleraar acute interne geneeskunde en hoofd van de sectie algemene interne geneeskunde, Amsterdam UMC

Het gedetailleerde programma incl. tijden wordt later bekendgemaakt.

Presentatiesamenvattingen

Presentatiesamenvattingen worden later gepubliceerd.