UTFaculteitenBMSNieuwsInspirerende winnaars bij zesde editie UT Challenge

Inspirerende winnaars bij zesde editie UT Challenge

Exo Membra (Ideation), SonoMag (Prototyping) en Smart Road Marking Inspection (Start-up) zijn de winnaars van de zesde editie van de UT Entrepreneurial Challenge. Tijdens een spannende finale voor ruim 350 bezoekers in bioscoop Kinepolis, vlakbij de UT, namen zij de prijzen in ontvangst.

Waar vorig jaar Flux Robotics met prijzen naar huis ging, hield SonoMag ditmaal de eer hoog door voor de tweede finale op rij een award in de wacht te slepen namens het Surgical Robotics Lab van de UT. Ditmaal met een prototype dat met magnetische en akoestische golven kankerpatiënten helpt door medicijnen op afstand door het lichaam te geleiden.
Onderzoeker Alireza Alemi nam de Start-up award in ontvangst. Zijn project gaat over het realtime scannen van wegmarkeringen.
Exo Membra hoopt, door te starten in de wereld van cosplay, uiteindelijk de markt te veroveren met makkelijk te dragen exoskeletten.

Publieksprijs

MakeDnD kreeg de erkenning van het publiek en ontving de publieksprijs uit handen van moderators Mike Verkouter (Novel-T) en Viktoriia Konashchuk (Student Business & IT).
Managescape en SAVR werden verkozen tot winnaars van de 4TU Impact Challenge Wildcards. Zij krijgen daarmee een ticket voor het gerenommeerde start-up en tech event Slush 2022 in Helsinki, Finland. De ASML Makers Award betekende de tweede award voor Managescape.
Business Partner Creative Mules reikten hun branding packages uit voor de Homemade en SAVR. De bedenker van Ignite, een platform rondom elektrisch rijden, gaat een dag aan de slag met de experts bij Shell door het winnen van de Shell Energy Transition Award.

De awards werden uitgereikt door dr. Rainer Harms (faculteit BMS, vakgroep ETM), Miriam Iliohan (DesignLab) en Lea Milovich (Novel-T) als voorzitters van jury's vanuit het partnernetwerk.

Van den Kroonenbergprijs

Tijdens de Grand Finale van de UT Entrepreneurial Challenge is de Van den Kroonenbergprijs 2022 uitgereikt aan ondernemer en UT-alumnus Jeroen Wissink.
Lees hier meer over de uitreiking en over de winnaar.