UTFaculteitenBMSNieuwsSylvia Butzke benoemd als lid Raad van Toezicht Universiteit Twente

Sylvia Butzke benoemd als lid Raad van Toezicht Universiteit Twente

Per 1 november 2020 is Sylvia Butzke door de minister van OCW benoemd als lid van de Raad van Toezicht van de Universiteit Twente. Haar benoeming is voor de duur van vier jaar. Sylvia Butzke  volgt Clémence van Ross–van Dorp op, wiens benoeming eindigt.

Sylvia Butzke is voorgedragen door de Universiteitsraad van de UT. Volgens de Universiteitsraad zorgt zij voor een verantwoorde en volledige samenstelling van de Raad van Toezicht. Tevens voldoet zij aan de gevraagde kenmerken voor deze positie binnen de Raad, zoals het hebben van kennis van het openbaar bestuur, beschikken over een goed landelijk netwerk en aantoonbare sociaal maatschappelijke interesses.

Momenteel vervult de van oorsprong Duitse Butzke de positie van Chief Operating Officer bij PGGM Vermogensbeheer. Daarvoor was zij tot 2016 Divisiedirecteur bij De Nederlandsche Bank, eerst bij de divisie Finance en ICT en later bij de divisie Statistiek en Informatie. Zij studeerde Technische Natuurkunde in Berlijn en Delft en heeft een MBA van Kellogg.

Sylvia Butzke over haar benoeming: “Ik kijk ernaar uit mijn bijdrage te kunnen leveren aan een duurzame, impactvolle positie van de UT. De huidige uitdagingen vragen om een goede balans tussen hoofd en hart, ziel en zakelijkheid – voor die balans wil ik mij graag inzetten.”

Voorzitter van de Raad van Toezicht, Anton Schaaf, is verheugd met de benoeming van Sylvia Butzke: “Sylvia beschikt door haar achtergrond, opleiding en ervaring in een internationale context over kennis en kenmerken die perfect bij de UT passen. We zijn erg blij dat ze ons komt versterken.”

Contact: Bij vragen over bovenstaand bericht kunt u contact opnemen met drs. Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, M: 06 2002 7435