UTAlumni NetwerkNieuwsEen inspirerende en succesvolle alumnidag bij TG & BMT

Een inspirerende en succesvolle alumnidag bij TG & BMT

Op vrijdag 8 december 2023 is ter ere van het 9e lustrum van S.V. Paradoks een alumnidag georganiseerd in samenwerking met de opleidingen TG en BMT. Een dag voor en presentaties door alumni.

Tijdens het ochtendprogramma heeft voormalig opleidingsdirecteur prof. Dr. Ir. Jan van Alsté een terugblik gegeven op het ontstaan van de opleiding Biomedische Technologie en daarmee ook de studievereniging Paradoks. Het was een leuk kijkje terug in de tijd en hij heeft een aantal goede adviezen gegeven voor de toekomst.

Het middagprogramma was gericht op het verruimen van de kennis van studenten over de mogelijkheden die de opleidingen TG en BMT bieden. De ervaring leert dat een groot deel van de studenten geen goed beeld heeft van de carrièremogelijkheden en banen die passen bij deze opleidingen. Tijdens de lunch werd er gespeeddate met de verschillende alumni waarbij de studenten vragen konden stellen over de loopbaan van de betreffende alumnus/alumna en om geweldige tips te krijgen. Met een opkomst van 25 alumni en ruim 150 studenten werd er veel kennis uitgewisseld en was de speeddatelunch een groot succes.

Na de lunch konden studenten gedurende verschillende rondes luisteren naar korte alumnipresentaties. Er waren voor zowel TG als BMT vier verschillende sprekers aanwezig met allemaal een verschillende achtergrond omtrent ervaring in het werkveld en zij gaven een inkijkje in hun leven & huidige baan. Daarnaast kwamen zij met waardevolle tips hoe je je droombaan vindt. De belangrijkste conclusie is om proactief te zijn en vroegtijdig te starten met het benaderen van mensen uit het vakgebied, om zo je interesses te vinden en alvast een netwerk op te bouwen. De eerste stap is hiervoor al gezet tijdens deze alumnidag!

Namens de Alumnicommissie van S.V. Paradoks willen wij nogmaals de verschillende alumni, Jan van Alsté en de dagvoorzitters Janneke Alers en Frank Simonis bedanken voor de bijdrage aan deze inspirerende dag. Ook willen we de opleidingen van TG en BMT bedanken voor het mede mogelijk maken van deze dag. Als laatste willen we ook de studenten voor hun inzet en bijdrage gedurende deze dag bedanken.

Hopelijk tot de volgende keer!