UTAlumni NetwerkNieuwsTerugblik op de Alumnidag 2022

Terugblik op de Alumnidag 2022

Weer even een rondje over de campus lopen, in de collegebanken van de Waaier plaatsnemen en een borrel drinken in de Vestingbar met oud-studiegenoten. Zo’n driehonderd alumni waanden zich weer even student tijdens de Alumnidag op 21 mei 2022.

De dag werd georganiseerd ter gelegenheid van de 60e verjaardag van de Universiteit Twente. Vanuit alle hoeken van Nederland, en zelfs daarbuiten, waren alumni afgereisd voor een dag vol lezingen, rondleidingen en uiteraard, studentikoze gezelligheid. Men werd ontvangen met een lekkere lunch. Voor de lichting uit de tijd van de Technische Hogeschool Twente werd er een speciale THT-lunch georganiseerd, in het Atrium van het TechMed Centre. Op deze manier konden de pioniers van de universiteit elkaar makkelijk treffen om samen terug te blikken op die allereerste jaren van de UT.

Vervolgens werd de dag plenair afgetrapt door collegevoorzitter Vinod Subramaniam, die nog net even tijd had om de alumni welkom te heten voordat hij op het vliegtuig stapte naar San Francisco, om daar eveneens UT alumni te bezoeken. Peter Timmerman, de directeur van Studium Generale, wist daarna het publiek te boeien over de historie en de ontwikkeling van de UT-campus, en universiteitshoogleraren Albert van den Berg, Peter-Paul Verbeek en vice-voorzitter van de Student Union, Godelieve Brasz voerden een paneldiscussie. Ook Camiel Lemmens van Solar Team Twente 2021 kwam aan het woord, om de alumni te vertellen over hun gewonnen race in Marokko.

Na het plenaire deel moest er een keuze gemaakt worden. Verschillende interessante lezingen over UT onderzoek zoals membraantechnologie, naaldvrij prikken en robotica behoorden tot de mogelijkheid, maar ook rondleidingen over bijvoorbeeld de campus en de Historische Studiecollectie. Het meest populair bleken de lezing over ‘Risicomanagement en Algoritmen’ door dr. Mariëlle Stoelinga en de rondleiding door het simulatiecentrum van het TechMed Centre.

Ook waren er verschillende studieverenigingen aanwezig op de campus, zodat alumni de kans kregen om eens te zien of de kamer van hun oude vereniging er nog hetzelfde bij stond. Onder andere Stress, Arago en Isaac Newton waren van de partij, maar ook Scintilla, Abacus en Inter-Actief die zelfs besloten gezamenlijk een borrel te organiseren in de Abscint. Aan het eind van de middag werd het programma van de Alumnidag afgerond en verplaatsten de alumni zich naar het zonnige terras van de Vestingbar om daar nog even na te praten.

Deelnemers zullen binnenkort een link ontvangen naar alle foto's van de Alumnidag.