UTAlumni NetwerkNieuwsScriptieprijzen Kees van Ginkel en Anouk Bomers

Scriptieprijzen Kees van Ginkel en Anouk Bomers Waterkwaliteit in Indonesië en oer-Hollandse dijken

UT-studenten Kees van Ginkel (waterkwaliteit in Indonesië) en Anouk Bomers (dijkerosie) zijn de winnaars van de Waternetwerk Scriptieprijs 2016.

Beide prijzen werden vrijdag 25 november uitgereikt tijdens het Najaarscongres van Koninklijk Nederlands Waternetwerk (KNW) in Amsterdam. De winnaars kregen een geldbedrag van 1.000 euro en mogen hun werk publiceren in het gerenommeerde tijdschrift H2O.

Watersector

Tijdens het congres werd zowel een prijs uitgereikt voor de beste bachelor-scriptie als een prijs voor de beste masterscriptie. Er waren dit jaar twintig inzendingen van een tiental opleidingen over zeer diverse onderwerpen. De scripties zijn door een jury onder leiding van Jelle Roorda (waterschap Limburg) beoordeeld op innovatie, bruikbaarheid en toegankelijkheid. Met verder vertegenwoordigers van Deltares, KWR, PAO Delft en Wateropleidingen waren in de jury de belangrijkste disciplines in de watersector vertegenwoordigd.

Waterkwaliteit in Indonesië

Kees van Ginkel, masterstudent Civil Engineering aan de UT, liet de andere twee genomineerden achter zich. Zijn winnende scriptie heeft als titel ‘Water quality in the Bandung Basin - Towards a better understanding of the water quality in the Upper Citarum River Basin’.
Kees van Ginkel reisde naar Indonesië, onderzocht daar de waterkwaliteit van een rivier en ging met de bevolking op zoek naar de bronnen van watervervuiling.

Oer-Hollandse dijk

Ook Anouk Bomers, voormalig studente Civil Engineering en inmiddels PhD-student, liet de twee andere genomineerden (van de TU Delft en TU Eindhoven) achter zich. Haar winnende scriptie heeft als titel ‘Road impact on erosion development during overtopping flood events’. Anouk stond tijdens de storm op een weg op een oer-Hollandse dijk en onderzocht of deze dijk afbrokkelt als het water over de dijk slaat. Het model dat ze ontwikkelt geeft inzicht in deze erosie.