UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Burgers zijn meer dan sensoren

Twente Alumni Lezing - Burgers zijn meer dan sensoren

Of het nou gaat om het in kaart brengen van de schade na een verschrikkelijke overstroming in de Filipijnen, het monitoren van groene gebieden in Suriname of het volgen van teken via een app in Nederland, Citizen Science is niet alleen handig voor het verzamelen van gegevens maar ook voor het snel verwerken en delen van deze informatie. De ITC faculteit van de UT heeft al verschillende projecten over de hele wereld gedaan die van belang zijn voor het algemene publiek. Dit doet ze door met het gebruik van georuimtelijke technologieën, gemeenschappen te versterken.

ITC onderzoeker Katja Egorova werkt in Citizen Science. Zij houdt zich bezig met het ontwikkelen van nieuwe manieren om mensen te betrekken bij de wetenschappelijke processen die verder gaan dan alleen dataverzameling. Om de maatschappelijke problemen van vandaag aan te gaan is het belangrijk om verder te denken dan enkel ‘burgers als sensoren’, maar om naar een meer inclusieve benadering te gaan waar burgers ook een stem hebben. Kom naar deze lezing om meer te leren over Katja’s onderzoek en geef input over hoe UT alumni meer betrokken kunnen worden bij dit gebied!

Tijdens deze sessie zal je ook op de hoogte gebracht worden van het laatste nieuws van de universiteit en heb je de mogelijkheid om aan te sluiten bij een virtuele ‘borrel’ waar je mede-alumni kan (her)ontmoeten in kleine groepen, gebaseerd op locatie en studietijd.

Datum: Donderdag 11 maart

Tijd: 20:00-21:30 uur

Taal: Engels

Programma:

20:00-20:15, Opening door Alumnibureau & UT updates

20:15-20:35, Lezing door Katja Egorova

20:35-20:50, Vragen van het publiek

20:50-20:55, Samenvatting

20:55-21:25, Virtuele 'borrel' in breakout rooms gebaseerd op locatie en studietijd

21:25-21:30, Einde

OVER DE TWENTE ALUMNI LEZINGEN: De meeste alumni zijn wel bekend met de termen ‘Ondernemende Universiteit’ en ‘High Tech, Human Touch’ met betrekking tot onze universiteit. Maar hoe zit dat met ‘Citizen Science’ of ‘ECIU U’? Tijdens de Twente Alumni Lezingen van 2021 wordt, naar aanleiding van projecten binnen deze thema’s, ingegaan op de strategische ambities van de universiteit. Ben jij ook benieuwd naar de impact van deze thema’s en projecten op onze maatschappij en de rol van alumni hierin? Kom dan naar de online Twente Alumni Lezingen in de eerste twee weken van maart! Klik hier voor meer informatie

Twente Alumni Lezing - Burgers zijn meer dan sensoren