UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezing - Citizen Science voor zorg en gezondheid

Twente Alumni Lezing - Citizen Science voor zorg en gezondheid

In de nabije toekomst staan we voor grote uitdagingen om de zorg bemensbaar en betaalbaar te houden. Dit vraagt om een nieuw soort oplossingen die zorg kunnen voorkomen, vervangen of verplaatsen. Doordat er meer bekend wordt over de rol van gedrag, leefstijl en leefomgeving op onze gezondheid, komt er meer nadruk te liggen op preventie en gezondheidsbevordering. Hierbij bestaat in Nederland het streven om de bevolking vijf jaar langer gezond te houden.

Renske van Wijk (UT PhD’14) werkt bij het UT TechMed Centre als projectleider van het TOPFIT Citizenlab. In het TOPFIT Citizenlab worden in samenwerking met inwoners van Twente nieuwe manieren van gezond leven ontwikkeld, die toegepast kunnen worden in de gezondheidssector. Aan de hand van actuele voorbeelden uit de maatschappij, zal Renske tijdens haar lezing meer vertellen over het TOPFIT initiatief.

Tijdens deze sessie zal je ook op de hoogte gebracht worden van het laatste nieuws van de universiteit en heb je de mogelijkheid om aan te sluiten bij een virtuele ‘borrel’ waar je mede-alumni kan (her)ontmoeten in kleine groepen, gebaseerd op locatie en studietijd.

Datum: Donderdag 4 maart

Tijd: 20:00-21:30 uur

Taal: Nederlands

Programma:

20:00-20:15, Opening door Alumnibureau & UT updates

20:15-20:35, Lezing door Renske van Wijk

20:35-20:50, Vragen van het publiek

20:50-20:55, Samenvatting

20:55-21:25, Virtuele 'borrel' in breakout rooms gebaseerd op locatie en studietijd

21:25-21:30, Einde

OVER DE TWENTE ALUMNI LEZINGEN: De meeste alumni zijn wel bekend met de termen ‘Ondernemende Universiteit’ en ‘High Tech, Human Touch’ met betrekking tot onze universiteit. Maar hoe zit dat met ‘Citizen Science’ of ‘ECIU U’? Tijdens de Twente Alumni Lezingen van 2021 wordt, naar aanleiding van projecten binnen deze thema’s, ingegaan op de strategische ambities van de universiteit. Ben jij ook benieuwd naar de impact van deze thema’s en projecten op onze maatschappij en de rol van alumni hierin? Kom dan naar de online Twente Alumni Lezingen in de eerste twee weken van maart! Klik hier voor meer informatie

Twente Alumni Lezing - Citizen Science voor zorg en gezondheid