UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezingen: Jeroen Cornelissen – Rotterdam - geannuleerd

Twente Alumni Lezingen: Jeroen Cornelissen – Rotterdam - geannuleerd

Lezing door: Prof. dr. Jeroen Cornelissen
Hoogleraar Biomolecular Nanotechnology

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

VIRUSSEN: VRIEND OF VIJAND?

Bestaat er zoiets als vriendelijke virussen? Is het mogelijk om vijandelijke virussen vriendelijker te maken? Jeroen Cornelissen, hoogleraar Organische Chemie, zal ingaan op deze en nog veel meer vragen tijdens zijn lezing.

Als hoogleraar Organische Chemie aan de UT, richt Jeroen Cornelissen zijn onderzoek op het grensvlak van de polymeerchemie, supramoleculaire chemie en de biomoleculaire chemie. In 2002 ontving hij een prestigieuze Veni-beurs, in 2005 een Vidi-beurs, en in 2013 de ERC Consolidator Grant. Verder is Jeroen Cornelissen bekroond met verschillende wetenschappelijke prijzen waaronder de SNS Bank Prijs (2002), de EURYI Award (2007), de Beijerinck premie van de KNAW (2008) en de Gouden KNCV Medaille (2010).

In het kort

• Een lezing over de maakbaarheid en verrassende toepassingen van virussen
  • Dinsdag 31 maart 2020
    • 19:00 Inloop