UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezingen: Matthias Wessling – Aachen - geannlueerd

Twente Alumni Lezingen: Matthias Wessling – Aachen - geannlueerd

Lezing door: Prof. dr. ing. Matthias Wessling
Vice rector research aan RWTH Aachen University, gasthoogleraar bij vakgroep Soft Matter, Fluidics en Interfaces Universiteit Twente

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van het Robert Koch Institute en RWTH Aachen omtrent het corona virus wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

Getting out of coal - A region and a country with ambition

Matthias Wessling houdt zich bezig met fundamenteel onderzoek naar de functionaliteit van membranen om het werkend mechanische erachter te kunnen analyseren en begrijpen. De resultaten van zijn onderzoek worden onder andere ingezet voor het verbeteren van nierdialyse. In zijn lezing gaat hij in op een andere toepassing van membraantechnologie, namelijk voor het creëren van brandstofcellen.

Matthias Wessling ontving in 1993 zijn PhD aan de Universiteit Twente en is vice-rector aan de RWTH universiteit van Aken en gasthoogleraar bij vakgroep Soft Matter, Fluidics en Interfaces van MESA+ aan de Universiteit Twente. In 2019 ontving hij de zeer prestigieuze Gottfried Wilhelm Leibnizprijs.

In het kort:

• Een lezing over de onwikkeling van alternatieven voor fossiele brandstoffen
  • Een nieuwe datum wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel), gratis voor recent afgestudeerde alumni
  • Taal: Engels