UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezingen: Mathieu Odijk – Eindhoven - geannuleerd

Twente Alumni Lezingen: Mathieu Odijk – Eindhoven - geannuleerd

Lezing door: Mathieu Odijk
Prof. dr. ir. Mathieu Odijk, adjunct professor, BIOS Lab-on-a-Chip groep

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

LAB-ON-A-CHIP: ONDERZOEK OP NANO SCHAAL

Stel je voor: voor elke ziekte meteen een juiste behandeling kunnen vinden, zonder dat de patiënt verschillende medicijnen met bijbehorende neveneffecten hoeft te proberen. Dat is waar Mathieu Odijk, UT onderzoeker en alumnus Elektrotechniek, aan werkt. In zijn onderzoek op nanoschaal werkt hij aan een micro-chip voor medische toepassingen. Zo ontwikkelt Mathieu Odijk ook een chip die migraine real-time kan monitoren, om meer informatie in te winnen over het ontstaan en verloop van de ziekte. Met als doel een effectieve behandeling tegen migraine te ontwikkelen.

Mathieu Odijk is Adjunct Professor en expert op het gebied van Lab-on-a-Chip. In 2010 werd hij genomineerd als één van de negen technologische toptalenten door de Stichting voor de Technische Wetenschappen (STW), en in 2014 ontving hij een prestigieuze VENI-beurs voor zijn onderzoek naar micro- en nanodevices voor chemische analyse. Dit onderzoeksthema leidt hij nog steeds binnen de BIOS Lab-On-Chip-groep op de Universiteit Twente.

In het kort:

• Een lezing over medisch-technisch onderzoek op nano-schaal
  • De nieuwe datum wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel), gratis voor recent afgestudeerde alumni
  • Taal: Engels