UTAlumni NetwerkAgendaTwente Alumni Lezingen: Bjorn de Koeijer – Utrecht - geannuleerd

Twente Alumni Lezingen: Bjorn de Koeijer – Utrecht - geannuleerd

Lezing door: dr. ir. Bjorn de Koeijer
Alumnus Industrieel Ontwerpen, mede-oprichter Center for Research in Sustainable Packaging

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

thinking around the box: een ontwerpperspectief op duurzaam verpakkeN

Een biologische komkommer in een plastic hoesje, of een extra grote verpakking zodat het product goed opvalt in de schappen: in een wereld waarin steeds meer nadruk ligt op een duurzaam product en productieproces wordt de verpakking regelmatig vergeten. Bjorn de Koeijer, UT alumnus Industrieel Ontwerpen en onderzoeker, pleit voor het geïntegreerd verduurzamen van product-verpakkingscombinaties en ontwikkelt tools waarmee bedrijven ook productverpakkingen eenvoudig kunnen verduurzamen.

Bjorn de Koeijer studeerde Industrieel Ontwerpen aan de Universiteit Twente en werkt er sinds 2015 als onderzoeker. In 2018 was hij betrokken bij de oprichting van het Center for Research in Sustainable Packaging (CRiSP), een samenwerking tussen het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken, Universiteit Utrecht, Wageningen Universiteit en de Universiteit Twente.

In het kort:

• Een lezing over het geïntegreerd verduurzamen van product-verpakkingscombinaties
  • Nieuwe datum wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt
  • The Colour Kitchen, Oudegracht 214, Utrecht
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel), gratis voor recent afgestudeerde alumni
  • Taal: Nederlands