Laat je stem horen! Stel je verkiesbaar voor de ET Faculteitsraad

De faculteit Engineering Technology van de Universiteit Twente nodigt gepassioneerde studenten en toegewijde medewerkers uit om zich kandidaat te stellen voor de faculteitsraad. Dit is een geweldige kans om actief bij te dragen aan het vormgeven van de toekomst van onze faculteit en de kwaliteit van onderwijs en onderzoek waar we voor staan.

Wat is de faculteitsraad?

De faculteitsraad is een medezeggenschapsorgaan dat de belangen van zowel studenten als medewerkers binnen de faculteit Engineering Technology behartigt. De faculteitsraad fungeert als brug tussen de gemeenschap en het management en zorgt ervoor eenieders stem gehoord wordt over cruciale zaken die van invloed zijn op het onderwijs en onderzoek. Ze speelt een belangrijke rol in het vormgeven van facultaire strategie en beleid door gevraagd en ongevraagd advies te geven aan het faculteitsbestuur over een breed scala aan zaken, waaronder onderwijs- en examenregelingen, leven lang leren, stimuleringssubsidies, initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie, de renovatie van Horst en internationalisering. De raad bestaat uit 5 personeelsleden (met een zittingstermijn van twee jaar) en 5 studenten (met een zittingstermijn van een jaar) en oefent actief invloed uit op beslissingen die de toekomst van de faculteit Engineering Technology beïnvloeden.

Jouw rol en impact

Als raadslid speel je een sleutelrol in:

• Beleidsvorming: Invloed uitoefenen op de strategische richting, het onderwijsbeleid en de onderzoeksprioriteiten van de faculteit.
  • Besluitvorming: Deelnemen aan beslissingen die van invloed zijn op het onderwijsaanbod van de faculteit, de toewijzing van middelen en de ontwikkeling van infrastructuur.
  • Belangenbehartiging: Opkomen voor de rechten en behoeften van studenten en medewerkers, zodat er een warme en open gemeenschap ontstaat.
  • Feedback en suggesties: Geef constructieve feedback op initiatieven van de faculteit en stel verbeteringen voor om de academische en sociale omgeving te verbeteren.

Waarom verkiesbaar stellen?

• Invloed op verandering: Bijdragen aan de voortdurende verbetering van onze faculteit.
  • Vaardigheden ontwikkelen: Verbeter je leiderschaps-, onderhandelings- en communicatievaardigheden ten voordele van huidige en toekomstige studenten en medewerkers.
  • Breid je netwerk uit: Werk samen met een diverse groep mensen en verbreed je professionele en sociale kringen.

Wie kan zich kandidaat stellen?

We verwelkomen kandidaturen van alle studenten en medewerkers die gepassioneerd zijn om bij te dragen aan de missie van de faculteit Engineering Technology. Of je nu eerder ervaring hebt opgedaan in studenten- of personeelsvertegenwoordiging of nieuw bent in medezeggenschap, jouw perspectief is waardevol. De deadline voor nominatie is woensdag 17 april om 17.00 uur.

Geïnteresseerd of meer weten?

Neem contact op met de:

• Voorzitter (Wouter Grouve, medewerker) van de Faculteitsraad voor meer informatie over taken en verwachte tijdsbesteding;
  • Faculty Office ET voor meer informatie over de formele procedure en nominatieformulieren.

Je kunt altijd contact opnemen met andere leden van de faculteitsraad om meer te weten te komen over hun ervaringen.

Laat van je horen en stel je kandidaat voor de faculteitsraad van ET.