HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenMeld je aan voor de ‘Bèta in Bestuur en Beleid’ carrièredag

Meld je aan voor de ‘Bèta in Bestuur en Beleid’ carrièredag

Op 22 november vindt de tweede editie van de ‘Bèta in Bestuur en Beleid’ carrièredag plaats voor promovendi, postdocs en masterstudenten met een bèta/techniek achtergrond verbonden aan de Nederlandse universiteiten en onderzoeksinstituten. Heb jij interesse de carierredag te bezoeken? Je kunt je tot en met 16 oktober aanmelden (beperkt aantal tickets beschikbaar). Deze dag vindt plaats in het KNAW Trippenhuis in Amsterdam.

Jonge bèta’s die interesse hebben in politiek, bestuur en beleid zijn van harte welkom om de mogelijkheid te bieden in aanraking te komen met het veld: om te leren van mensen die gekozen hebben voor een baan in bestuur en beleid. Wat was hun motivatie, wat zijn belangrijke competenties die je nodig hebt voor zo’n soort baan en wat zijn voorbeelden van carrièremogelijkheden in de sector. Naast (zeer) gerenommeerde bèta’s (o.a. Eppo Bruins, Marjolein Lauwen, etc.) die nu werkzaam zijn voor de publieke zaak, vertellen ook diverse early/mid career sprekers over hun leven en carrières. Dit jaar is er ook een EU-track, met bèta’s werkzaam in Europees bestuur en beleid (voertaal in deze track is Engels). Daarnaast vindt er een netwerkborrel plaats met enkele standjes waar organisaties zich kunnen presenteren. Voor meer informatie over de carrière dag, zie hier.

BiBB

BiBB (Bèta in Bestuur & Beleid) is een non-profit initiatief opgericht vanuit de Dutch Physics Council. Het doel is om bèta’s (incl. technici) en bèta wetenschap dichter bij bestuur, politiek en beleid te brengen. Binnen dit initiatief houden zij zich onder andere bezig met een (twee)jaarlijkse carrièredag, zomerschool en fellowship.