Open Huis 'Ik wist niet dat de Universiteit zo cool is'

Tijdens een prachtige zonnige dag opende de UT afgelopen zaterdag haar deuren voor het Open Huis. Voor jong en oud was er van alles te beleven.

Het TechMed Centre bruiste de hele dag van activiteiten en ontdekkingen. Het 'Kinderplein' was een groot succes onder de kleintjes. Daar namen ze deel aan interactieve en educatieve ervaringen op het gebied van medische technologie. Als een echte chirurg oefenden ze operaties en overal stonden wetenschappers klaar om over de nieuwste technologieën te vertellen.

In Virtual Reality-omgevingen bij de Ravelijn genoten de bezoekers van onvergetelijke presentaties. In Langezijds lieten de allerkleinsten de grond beven en veroorzaakten ze de zwaarste aardbevingen. Bij het WaterLab maakte je zelf membranen maken en de windtunnel blies je omver. En tijdens zo’n warme dag kon een nano-ijsje van het Nanolab natuurlijk niet ontbreken. Kortom een dag vol met verschillende activiteiten!

Benieuwd naar de foto’s of heb je het Open Huis gemist? Bekijk dan hier de sfeerimpressie van het Open Huis.

Wat vond jij van het Open Huis?
We horen het graag! Door deze enquête zo volledig mogelijk in te vullen help je ons bij het verbeteren van een volgend event.