Uitreiking van de jaarlijkse UTLC-redactieprijs Laat je teksten nakijken: it pays off!

Sinds 2019 biedt UTLC een gratis redactiedienst aan UT-medewerkers aan: kosteloos kijken wij alle niet-wetenschappelijk teksten, zoals rapportages, nieuwsbrieven, bekendmakingen, presentaties en persberichten, na op taal en stijl.

Minder bekend is dat wij sinds 2020 ook een prijs uitreiken aan diegenen die ons het grootste aantal teksten gestuurd hebben, om hen te bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen. Vanwege corona moesten we dit eerder virtueel doen, maar dit jaar waren we eindelijk in staat de winnaars persoonlijk hun prijs te overhandigen.

Ex aequo waren voor 2022 op de eerste plaats geëindigd: Nel Beute (CES) en Carmen Landstra (HR). Uit handen van coördinator vertalingen en redacties Kim Middel ontvingen zij elk de prachtige UTLC-bokaal, voor 16 aangeleverde teksten per persoon in 2022. Op de foto’s zie je de gelukkige winnaars.

Wil jij ook je teksten laten nakijken door UTLC? Stuur ze dan naar vertalingen@utwente.nl en wie weet win jij dan volgend jaar ook deze schitterende trofee!

De feiten op een rijtje:

• in 2022 redigeerden wij 225 teksten, in het Nederlands, Engels en Duits;
  • variërend in lengte van 3 woorden tot 29528 woorden;
  • afkomstig van 16 faculteiten en diensten, waarbij M&C en CES aan kop gingen.

Heb je dus hulp nodig met teksten? Aarzel niet en mail ons! Van nieuwsbericht tot beleidsrapportage, van ondertiteling tot vacaturetekst: we kijken het na.

Let wel: voor wetenschappelijke teksten verwijzen we je door naar onze redactiepartners, die je graag van dienst zullen zijn. Ook hiervoor kun je mailen naar vertalingen@utwente.nl