HomeOnderwijsStudent Services/ContactNieuws & eventsNieuws voor studentenSave the date: Diversity Week start op 3 oktober 2022

Save the date: Diversity Week start op 3 oktober 2022 Prgramma bekend! Kijk snel en meld je bijvoorbeeld aan voor het inspirerende gesprek met presentator en programmamaker Karim Amghar

Op 3 oktober 2022 is het zover! Dan start de tweede editie van de Diversity Week. Ook dit jaar is er weer een inspirerend, leerzaam en verbindend programma, vol met workshops, presentaties en bijeenkomsten. Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder!

Zo gaat op dinsdag 4 oktober (op Diversity Day) televisie- en radiopresentator, programmamaker en docent Karim Amghar tijdens de lunch (tussen ongeveer 12.00 en 13.30 uur) met ons – als community - in gesprek over zijn ervaringen in het onderwijs. Daarbij gaat hij in op kansen(on)gelijkheid, radicalisering en polarisatie. Wil jij daarbij zijn en live of online deelnemen aan dit inspirerende gesprek? Meld je dan aan.

Workshops artificial intelligence en datagebruik

En er is meer. Cristina Zaga geeft op 4 oktober een workshop over hoe je artifical intelligence (AI) zo inclusief mogelijk ontwerpt en toepast en Fenna Hoefsloot neemt je op 5 oktober tijdens een lunch mee in hoe je data goed en volledig verzamelt, zodat de gegevens die je gebruikt representatief zijn. Waar kun je dan tegenaan lopen en hoe ga je daarmee om? En tijdens een informele bijeenkomst (ook op 5 oktober) delen we graag hoe het nu is, een jaar na het tekenen van het VN-verdrag voor studeren met een beperking. We delen graag  ervaringen met elkaar. Wat gaat goed en wat moet beter?

Symposium Th!nk with Pride UT en Saxion

Op 6 oktober organiseren Th!nk with Pride Saxion en Th!nk with Pride UT samen een symposium over goed en veilig werken en studeren bij een hogeschool en/of universiteit voor iedereen die behoort tot de LGBTQI+-gemeenschap.

Geef je snel op voor jouw favoriete events

Het volledige programma is nu te vinden op de DE&I-website van de UT. Kijk eens goed naar alle interessante evenementen die tijdens de Diversity Week plaatsvinden en schrijf je in voor de evenementen die jou het meest aanspreken. Als je vragen hebt, kun je altijd contact opnemen met het DE&I-team van de UT. Last but not least: ben je al op de hoogte dat je nu allerlei informatie over DE&I kunt vinden op het DE&I Instagram-account van de UT? Daar staat nu nog weinig, maar met elkaar gaan we ervoor zorgen dat dit snel verandert. Met andere woorden: heb je iets te delen? Laat het het DE&I Team weten!