Rikkert Harink

Het Incentive Fund is weer beschikbaar! Stuur uiterlijk 17 juni jouw voorstel in voor meer diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie aan de UT

Ook dit jaar is het Ambassadeursnetwerk weer op zoek naar ideeën die bijdragen aan meer diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie aan de UT. Heb jij een vernieuwend en verfrissend projectidee en wil je dat graag gaan uitvoeren? Vraag dan nu budget aan bij het Incentive Fund, dat is opgezet door het Ambassadeursnetwerk en dat dit jaar – door een bijdrage van het DE&I Team - voor het eerst ook beschikbaar is voor studenten die zich in willen zetten voor het vergroten, waarderen en respecteren van diversiteit en het bevorderen van inclusie.

Samen een boost geven aan diversiteit en inclusie: bijna alles kan

Bijna alles is mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een workshop, een tentoonstelling of voor het uitvoeren van een kort onderzoek dat de UT helpt gericht te werken aan diversiteit en inclusie.  Zo deed Lisalotte van der Tas (Teamleider Learning Centre) vorig jaar een aanvraag bij het Incentive Fund voor een project dat een boost geeft aan de Universiteitsbibliotheek als living lab. Lisalotte: “We willen dat de universiteitsbibliotheek een open en inspirerende plek is waar iedereen prettig kan leren en werken, als student, medewerker of als bezoeker. Met dit project willen we een impuls geven aan inclusie. Zo hebben studenten in de eerste fase van het project een enquête opgesteld en uitgezet om vast te kunnen stellen hoe mensen de bibliotheek nu ervaren. Hoe inclusief is ons aanbod, of zijn onze ruimtes en services? Die enquête heeft interessante ideeën en inzichten opgeleverd. Nu kijken we hoe wij die kunnen realiseren.”

Budget voor medewerkers en studenten

Het totale beschikbare budget is € 55.000,- met een maximum van € 10.000,- per aanvraag  voor medewerkers en € 5.000,- voor studenten. Projecten die een kleiner budget nodig hebben, zijn uiteraard meer dan welkom. Je of jullie voorstel kun je uiterlijk 17 juni sturen naar diversity-ga@utwente.nl. De voorstellen die voldoen aan de voorwaarden worden vervolgens beoordeeld door het UT Ambassadeursnetwerk en DE&I Team. Het budget wordt toegekend aan voorstellen die ideeën omzetten in activiteiten, studies of projecten die de UT op een duurzame manier helpen om een meer inclusieve organisatie te zijn.

Meer informatie en contactpersonen

Meer informatie over het Incentive Fund kun je vinden op de website over het Incentive Fund. Hier lees je ook waar een aanvraag precies aan moet voldoen en hoe je deze indient. Heb je specifieke vragen? Dan kun je contact opnemen met Michael Neys, HR DE&I Beleidsadviseur en secretaris van het Ambassadeursnetwerk (m.t.neys@utwente.nl) of met Sterre Mkatini, DE&I Officer (s.n.mkatini@utwente.nl).