Steun de UT-renners bij Tour for Life

Met nog iets minder dan drie maanden te gaan staan negen UT'ers voor een zware opgave; het afleggen van een fietstocht van ruim 1300 kilometer in acht dagen. Samen vormen ze het UT-team dat meedoet aan Tour for Life, een wielertocht voor het goede doel. De volledige opbrengst gaat naar het Daniel den Hoed Fonds- dat de strijd tegen kanker aangaat door financiering van succesvol kankeronderzoek. Het sponsorgeld van Tour for Life gaat naar de financiering van dit wetenschappelijke onderzoek en de aanschaf van geavanceerde apparatuur. De tocht voert de deelnemers van het Italiaanse Bardonecchia naar Valkenburg, met onderweg zo'n 19.000 hoogtemeters in de Franse Alpen, Jura, Vogezen en Ardennen.

Steun het team

Als Universiteit Twente zijn we bijzonder trots op onze deelnemers aan Tour for Life. Het belooft een zware tocht te worden, van zondag 28 augustus tot en met zondag 4 september! De negen teamleden zijn al volop in training. Niet alleen pakken ze meerdere keren per week de fiets om flinke tochten door de regio te maken, ook trekken ze af en toe de grens over om in meer heuvelachtige gebieden zich voor te bereiden om de vele klimkilometers tijdens Tour for Life.

Op de site van Tour for Life kan je de renners steunen middels een financiële bijdrage.
Ja, ik steun het team!

Ontmoet de teamleden

Het UT-team bestaat uit negen teamleden: vier studenten, drie medewerkers een promovendus en een PDEng-kandidaat. Acht van hen fietsen de hele tocht van acht dagen, één deelnemer fietst de verkorte versie van drie dagen

Binnenkort hopen we het team op de foto te kunnen zetten in het UT-tenue waarmee ze straks aan de start zullen verschijnen. Leuk om te weten: dit tenue komt later ook voor jou beschikbaar. Houd onze kanalen in de gaten. Floortje kon helaas niet bij de eerste fotosessie aanwezig zijn.

Lees meer over de deelnemers en hun motivatie.

Diverse sportieve activiteiten

In de komende periode houdt het team diverse activiteiten om geld in te zamelen voor hun deelname. Zo kom je twee weken geleden ook meedoen met de social ride, die werd gehouden tijdens de Wellbeing Weeks van de UT. Op de mountainbike, racefiets en stadsfiets trokken diverse groepen er op uit voor een mooie ronde door de groene omgeving.

Op vrijdag 17 juni houdt het team een Wahoo Sprint Challenge. In het sportcentrum kan je jezelf testen in een sprintwedstrijd op een indoorfiets. Bezoek de pagina van de Challenge voor meer informatie. Houd de website in de gaten voor meer toffe initiatieven.