Nieuwe leverancier warme drankenautomaten

Na het doorlopen van de Europese Aanbestedingsprocedure is vandaag, 22 oktober 2021, de gunning voor de warme drankenautomaten van de Universiteit Twente definitief. Per 1 januari 2022 verzorgt Maas de warme drankenautomaten op de campus.

Behalve smaak en beleving, speelden prijs en verschillende kwaliteitsaspecten, waaronder duurzaamheid, een rol in het keuzeproces. Maas heeft tijdens de aanbestedingsprocedure laten zien dat zij het beste scoren op al deze criteria.

Huidige situatie

In de huidige situatie staan overal op de campus dezelfde warme drankenautomaten. Voor medewerkers is de instant koffie gratis, voor bonen koffie moet worden betaald.  Studenten betalen met hun bankpas voor zowel instant koffie als verse bonen koffie.

Nieuwe situatie per 1 januari 2022

In de nieuwe situatie per 1 januari 2022 ontstaat er een scheiding, er komen twee soorten warme drankenautomaten op de campus. Medewerkers krijgen automaten met gratis verse bonen koffie op vertoon van de medewerkerspas. Studenten krijgen automaten met instant koffie, waarvoor betaald moet worden, net zoals in de huidige situatie. De instant automaten (studentenautomaten) worden geplaatst op ‘high traffic’ locaties, dit zijn locaties waar veel studenten tegelijk zijn. Hierbij kan gedacht worden aan locaties in de buurt van collegezalen, tentamenruimtes etc.

De scheiding tussen studenten en medewerkers is er niet voor niets. Uit een behoefte-onderzoek is gebleken dat medewerkers meer waarde hechten aan kwaliteit en smaakbeleving. Studenten willen doorgaans voor of na collega snel een bak halen, daarbij voorkomt de hoge zetsnelheid van instantkoffie ellenlange wachtrijen.

Planning

CFM en Maas zullen de aankomende periode de nodige voorbereidingen treffen voor het implementeren van de nieuwe warme drankenautomaten. De planning van het omwisselen van de warme drankenautomaten wordt t.z.t. gecommuniceerd. Houd hiervoor de portals in de gaten.

Informatie

Voor vragen kun je terecht bij Campus & Facility Management, Anouk van der Wal, via e-mailadres; a.r.vanderwal@utwente.nl.