Verscherping lockdown maatregelen

In de UT-mailing van vrijdag 22 januari zijn de aanvullende landelijke maatregelen, om het Coronavirus tegen te gaan, en de impact op onze universiteit toegelicht. Kijk voor deze mailing als ook voor andere relevante Corona informatie op utwente.nl/corona. In dit bericht zetten we nog graag de belangrijkste punten zo kort mogelijk voor jou op een rij.

Avondklok
Er wordt een avondklok ingevoerd die gaat gelden van 21.00 uur ‘s avonds tot 4.30 uur ’s ochtends. De avondklok gaat in op zaterdag 23 januari en duurt ten minste tot en met dinsdag 9 februari. Alleen voor tentamens in de avonduren die door moeten gaan is er een uitzondering op de afgekondigde avondklok gemaakt. Mocht je een tentamen hebben, houd je aan de richtlijnen voor het veilig kunnen maken van een tentamen. En wees je ervan bewust dat je voor de terugreis een eigen verklaring als een verklaring van de Universiteit kunnen nodig hebt. Deze laatste krijg je ter plekke na afronding van je tentamen. Samen met de eigen verklaring, die je zelf dient te downloaden en in te vullen biedt deze je een vrijstelling voor de avondklok om weer thuis te komen.

Beperkingen voor het internationale reisverkeer
Sinds maart geldt al voor bepaalde groepen reizigers uit landen buiten de EU een inreisverbod. De lijst met uitzonderingen is ingekort. Alleen studenten die voor een periode langer dan 90 dagen komen en in het bezit zijn van een zogeheten ‘machtiging tot voorlopig verblijf’ (mvv), zijn uitgezonderd van het inreisverbod. Een uitgebreide toelichting op de nieuwe beperkingen vind je hier.

Bindend studieadvies (BSA)
Eerder deze maand heeft de Universiteit Twente een besluit genomen over het verlagen van het bindend studieadvies voor studenten die in het collegejaar 2020-2021 zijn gestart met hun opleiding. Zij moeten dit jaar ten minste 40 ECTS behalen; dit was 45 ECTS. Het aangepast BSA geldt niet voor studenten die in 2019-2020 zijn gestart en eerder een uitgesteld advies hebben ontvangen. Meer informatie vind je in het bericht op de website.