Microsoft Teams voor studenten

Sinds 12 mei 2020 kunnen studenten gebruik maken van Microsoft Teams. Vanaf nu is het ook mogelijk om als student een eigen Team aan te maken. Binnen een eigen Team kunnen planningen, bestanden en notities worden gedeeld met medestudenten, medewerkers van de UT en externen. Ook geeft Teams de mogelijkheid om te videobellen of chatten. Omdat er voor studentenaccounts gebruik wordt gemaakt van Gmail en de Google agenda, is het helaas niet mogelijk om een geplande Teams meeting op te zetten.

Wil je gebruik maken van Microsoft Teams, ga dan naar https://teams.microsoft.com en log in met je UT e-mailadres (bijvoorbeeld v.vanGogh@student.utwente.nl). 

Maak je een nieuw team aan? We raden je aan om minimaal 2 eigenaren in te stellen, zodat de teams site niet zonder eigenaar komt te zitten wanneer deze het Team verlaat.

Let er ook op dat Teams sites automatisch worden verwijderd bij 1 jaar inactiviteit. De aangewezen eigenaren van het Team krijgen hier 30 dagen van tevoren een melding van.

Voor meer informatie over Microsoft Teams, zie:
https://www.utwente.nl/en/service-portal/workplace-support/phone-services-incl.-teams/microsoft-teams